Blog  -   Commodore Világ Archívum  -   Extra  -   E-mail

 

CoV archívum - Blog

Populous 2 (#22)

A 22-es számot alapvetően a Populous 2 miatt kezdtem el, talán kínos kissé, hogy másfél év kellett hozzá. Mindegy, szuper játék, szuper leírás, és szép képeket is találtam hozzá.

"Szőke lány, lepedőben. Ez a két dolog már önmagában is rendkívül figyelemreméltó, de ha hozzátesszük, hogy szerintünk ez a legjobb támadó varázslat, akkor valószínűleg mindenki vad tapsikolásba is kezd. Tulajdonképpen ő is "harcos karakter", mert a pap populációját indítjuk el Helénaként, de fizikailag nem harcol. Az ellenséges populációkat maga után csalja (a települések teljes népességét kirúgja a helyéből) és ide-oda mászkál velük. A meg bolondított emberkék mindenhova követik és a mászkálásból adódóan nem szaporodnak (csökken a népességük), de ennél sokkal fontosabb, hogy ezek nem is engedelmeskednek a nekik kiadott parancsoknak!" (tovább)

Populous2 értékelés

, 2009. március 12., csütörtök

Következő bejegyzés

Gilded Age (#22)

Pszt - igazából nem vagyok itt, csak a kezembe akadt a CoV Archívum nevű könyvtár, és gyorsan bejavítottam a Gilded Age leírását:

"Részünkről ugyan nagyon szeretjük a tili-toli stratégiákat, meg úgy általában a stratégiákat - de ha mondjuk ez stratégiának nevezhető, akkor ez borzasztó. Az állóképek még úgy-ahogy tűrhetőek (bár a készítőiknek talán a homoklapát jobban állna a kezében, mint mondjuk egy egér), de a harc kivitelezése már bántóan ronda."

, 2009. március 10., kedd

Következő bejegyzés

News (#22)

Strike Commander Mennyire változnak az idők, hírek 1992-ből: megjelent a Strike Commander, amelynek grafikai kivitelezése...

"valószínűleg a '92-es játékok mércéje lesz: a játék csak 386-os, minimum 25 MHz-es gépen fut és két Mega memóriánál lesz hajlandó elindulni (a VGA-kártya természetesen nyilvánvaló). Egyébként a méretei is impozánsak: úgy usque 20 Mbyte-on talán már elfér, szóval nem valószínű, hogy Amiga-átirattal is megpróbálkoznának - vagy ha igen, akkor a lemezeket leporelló-csomagolásban jelentetik meg és a boldog vásárló száz méter hosszúságban vonszolhatja hazáig... (... és külön bonusként kap egy újonnan fejlesztett hardware-t is, ami töltényheveder-szerűen adagolja a drive-nak a lemezeket! - CoVboy)"

, 2008. július 12., szombat

Következő bejegyzés

Hero Quest 2

A 22. szám első leírása (a bevezető és a partytime után) egy olyan játékról szól, amelyet még a cikkíró is rossznak minősít. Miért írtak egyáltalán egy rossz játékról, vagy ha mégis, legalább ne azzal indítanák az adott lapszámot - miközben a Populos 2 a 16. oldalra szorult... (megtaláltuk azért ott is) De ha ők így, akkor most én is, felraktam tehát a Hero Quest 2-t.

(Ühüm, tudom, hogy majdnem egy év telt el az utolsó frissítás óta, de újságíró-suliba jártam, meg minden, és nincs is hová sietni, a CoV-ok nem szaladnak el.)

, 2008. július 9., szerda

Következő bejegyzés

Partytime! Showtime! Meg minden!

Partytime a BME-nÉrdekes teremtmények voltak ezek a korabeli számítógépes rendezvények. Valami nagyobb helyen sorbaraktak asztalokat, ezeken számítógépeket lehetett üzemeltetni (pénzért?), és az érdeklődők odamehettek cserélni, beszélgetni. Egyszer én is jártam egy ilyen rendezvényen, de 12-13 évesen még nem nagyon sikerült szocializálódni, nem ismertem senkit és nem tudtam szólni senkihez. Érdeklődtem CoV-ok iránt és vettem is talán valami évkönyvet, nem emlékszem, aztán hazamentem.

Más szempontból az az érdekes, hogy akkoriban még nem árultak boltban játékokat, vagy csak gyér választékban, internet sem volt. Új játékokhoz legfeljebb személyes ismeretségek, baráti körök révén lehetett csak hozzájutni - erre adtak lehetőséget a karácsonyi rendezvények eggyel nagyobb méretben.

1991 karácsonya előtt két rendezvény is volt - ugyanazon a napon, okosan, erről szól a mai cikk. Idén egyébként az elhalasztott Balaton-átúszást szervezték egy napra a korábban lekötött időpontban rendezett füredi Öbölátúszással, ehhez is csak gratulálni lehet, meg kellene nézni, nincs-e közös pont az akkori és mostani szervezőgárdában...

"Úgy döntünk, megyünk a BME-re új (meg régi) CoV-okat árulni. Úgy általában arra készülünk, ami tavaly volt (mint a heringek). A BME-rendezvény lehangoló. Délben váltjuk egymást, és elég szomorú meglepetésként ér minket, hogy csak enyhe lézengés van. Attól függetlenül jól szórakozunk, több okból is: például visszük magunkkal Vendel barátunkat, aki nagy, szakállas és fülbevalót visel. Ezért minden arrajáró következetesen CoVboynak szólítja. (Kit? A Vendelt? Uramisten! De hát én szép vagyok... - CoVboy)" tovább

, 2007. augusztus 14., kedd

Következő bejegyzés

Olvasd el, mert...

Tehát akkor a 22-es számmal folytatom. Néhány bejegyzéssel ezelőtt a 21-es számot ígértem, de tévedtem: arra gondoltam, amelyikben a party-beszámoló és a Populous 2 leírása megjelent, de az nem a 21-es, hanem a 22-es.

Előtte azonban két kis kitérőt tettem, egyrészt kijavítottam a Syndicate leírását a 39-es számból, mert szerintem ma is élvezhető játék, amihez jól jöhet egy leírás. A második kitérő CoVboy szereplése volt a tévében, a videót NiCE küldte, nagyon köszönöm, én csak feltöltöttem a youtube-ra.

CoV 22 címlapMára pedig a 22-es szám hosszúra nyúlt, papíron a második oldalon elkezdett, majd a CoVboy Postánál folytatott bevezetője következik. Részletesen, talán túl részletesen is szó esik benne a fogyasztói árról, a tördelés megváltozásáról, a tartalomról, és persze az örökzöld csekkezésről is. Az olvashatóságot nagyban segítette volna, ha az egyes tartalmi egységeket nem félkövér betűkkel, hanem rendes alcímekkel különítik el. A csekkes rész pedig olyan alaposan el lett magyarázva, hogy én például így harmincévesen sem pontosan értem, melyik esetben kellett volna rózsaszín és melyik esetben a sárga csekket használni. Egyszerűbb lett volna egy minta-rendelést írni egy rószaszín (vagy sárga) csekkre és berakni az újságba, biztosan többen levágták volna a lényeget.

"Trallala... Ja, már adásban vagyunk? Akkor jó napot! Az odáig rendben van, hogy lassan, de annál biztosabban, behömpölygött közétek a CoV negyedik évfolyama, de fogalmunk nincs, hogy az árvízkárosultaknak mivel kezdjük az első havi vízállásjelentést. Illetve tudjuk, csak az nem világos, hogy hogyan bírjunk rá benneteket, hogy kivételesen elolvassátok a hosszú-de-unalmas bevezetőnket." tovább

, 2007. augusztus 13., hétfő

Következő bejegyzés

CoVboy tévészereplése (Thanx to NiCE)

- Valami "Freeze Szerkesztőség", vagy mi a szösz. Valami négyrészes műsort csinálnak a számítógépes játékokról.
- Na és? Nélkülem ez nem megy?
- Megőrültél, ember?! Tudod mennyibe kerül egyetlen másodperc reklám a tv-ben?
- Természetesen tudom, de ha jól emlékszem, senki nem kérdezte meg, hogy ÉN akarok-e interjúkat adni. Én pedig nem kívánok semmiféle...
- Hogyne kívánnál! (összevont szemöldök...) Minden vágyad, hogy interjút adjál, barátom! Érted?! Minden vágyad! (Még összevontabb szemöldök...)
- Öööö... Aha. Jó. És mit mondjak?
- Mindegy. Elmész, mosolyogsz, szép leszel és hosszú perceken át reklámozol bennünket. Ingyen. Kit érdekel, hogy mit mondasz? Majd csak kérdeznek valamit...

, 2007. augusztus 7., kedd

Következő bejegyzés

Syndicate... kész

Syndicate screenshotÁtestem tehát a Syndicate javításán is, egyébként kifejezetten azért választottam ki, hátha valaki még játszani szeretne vele. Éppen ezért szintén formabontó módon beszúrtam összesen három apró, de talán hasznos kiegészítést, ezeket külön megjelöltem, de ebből persze nem fogok rendszert csinálni.

A leírás egyébként funkcionálisan kiváló, minden fontos információ benne van, én is nagyon sokat játszottam ez alapján. Csak hát mai szemmel már: szerkesztetlen, és bár a helyesírási hibák nem jellemzőek, de vannak

Rendesen szerkesztve ez egy tök jó cikk lett volna.

Ami még a CoV 39-ben röhejes, az a tördelés: a cikkek összevissza kezdődnek a lapok közepén, továbbá a Return to Zork és a Larry 6 kisebb betűkkel van tördelve, mint a többi. Ezt a hibát én akkor követtem el, amikor életemben először tördeltem újságot, de akkor is csak azért, mert nem volt mellettem senki, aki rám szólhatott volna. A CoV impresszumában felelőtlen szerkesztőként CoVboy van megjelölve, tudtommal ez akkoriban már csak Rucz Lajost jelentette, elképzelem, ahogy a CoV-val éjfél után pöcsöl, egyedül valami irodában ahelyett, hogy megfizetne egy tisztességes tördelőt...

, 2007. augusztus 3., péntek

Következő bejegyzés

Syndicate

Ha a játék és a leírás-javítás közül kell választani, nyilván azért a játékot választom, az utóbbi időben főleg a Pharaoh-t, abban is csak azért akadtam el, mert képtelen vagyok a megfelelő szintű lakóépületet építeni. Úgyhogy a CoV 39-ben olvasható Syndicate-leírást kezdtem el kijavítani, de elég nagy szenvedés: HáPI a számítógépekhez biztosan értett, talán a játékokhoz is, de a stílusa siralmas, magyartalan és fárasztó a humora. Csak a játék színvonala miatt kezdtem bele és már nem hagyom félbe, de utána ugrunk is vissza a 21. számhoz (Populous 2. és karácsonyi party-leírások, ha valaki emlékszik).

Viszont találtam egy klassz képet a Pharaoh sg.hu-n megjelent beharangozójából:

Egyiptomban a rabszolgák építik a piramist

, 2007. augusztus 2., csütörtök

Következő bejegyzés

A CoV 8-ból ami hátravolt

Szivarozó tehénA nyolcadik számból már csak egy Tökös Mákos-cikk és a CoVboy Posta volt hátra - gondoltam én, és csak később tűnt fel, hogy a 26. oldalon levő cikkek még nem igazán ismerősek. De egy lendülettel azokat is befejeztem, úgyhogy ki lehet pipálni már ezt a számot is.

A új cikkek közül a CoVboy Posta egész vicces - gondolom, mert én nem vagyok humoros kedvemben ebben a hőségben, de azért ajánlom. Új még...

"... és itt látható, hogyan képzeli Kis Getto/Tádé/ stb. Cartoon a derék CoVboy nyaralását..."

CoVboy nyaral

, 2007. július 17., kedd

Következő bejegyzés

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

Hirdetések

Cikkajánló

Populous 2 (#22)

"Szőke lány, lepedőben. Ez a két dolog már önmagában is rendkívül figyelemreméltó, de ha hozzátesszük, hogy szerintünk ez a legjobb támadó varázslat, akkor valószínűleg mindenki vad tapsikolásba is kezd. Tulajdonképpen ő is "harcos karakter", mert a pap populációját indítjuk el Helénaként, de fizikailag nem harcol. Az ellenséges populációkat maga után csalja (a települések teljes népességét kirúgja a helyéből) és ide-oda mászkál velük."

Gilded Age (#22)

"Részünkről ugyan nagyon szeretjük a tili-toli stratégiákat, meg úgy általában a stratégiákat - de ha mondjuk ez stratégiának nevezhető, akkor ez borzasztó. Az állóképek még úgy-ahogy tűrhetőek (bár a készítőiknek talán a homoklapát jobban állna a kezében, mint mondjuk egy egér), de a harc kivitelezése már bántóan ronda."

News (#22)

"Őszintén szólva, igazán jól szoktunk szórakozni a hirdetések egy részén, különös tekintettel azokra, amelyek mondjuk POPULOUS-t keresnek 64-esre (természetesen kazettára). Ha POPULOUS-t nem is, valami hasonlót azért kaptak a Kingsoft jóvoltából a 64-esek: a LORDS témáját tekintve ugyanis teljes egészében POPULOUS-lopás, de mint tudjuk, jó helyről lopni nem is olyan nagy szégyen. (Az pedig a legjobb hely! - CoVboy)"

Hero Quest 2 (#22)

"A hatodik pályáig bírtuk szuflával, de már ez is a csodával határos volt, mert állandóan elaludtunk az izgalmaktól."

Partytime! (#22)

"A lényeg úgyis az, hogy nem voltunk / vagyunk / leszünk elfogultak egyik rendezvénnyel kapcsolatban sem, mivel anyagilag egyikben sem voltunk közvetlenül érintettek. Már csak azért sem, mert egy igazán jó party megrendezésére nyilvánvalóan nem a BME auláját béreltük volna ki, hanem mondjuk a Bajor Királyi Sörözőt."

Best of

Rucz Lajossal beszélgettünk

"A CoV HQ-ban délután indult az élet, mert ha valaki belépett délelőtt 10-kor a szerkesztőségbe, akkor lehet, hogy Lacit találta a földön ruhástul, cipőstül hálózsákban, egy-egy lapzárta előtt."

Interjú Kiss "CoVboy" Lászlóval

"Én írtam a cikkeket (később az olvasók is beszálltak egy-egy rovatba), Lajos pedig intézte a bürokráciát és a számlákat - ez a számlásdi eléggé messze áll tőlem, a számlákat én elhagyni tudom, illetve ha ki kellene fizetni őket, hosszú történeteket tudok rögtönözni, hogy majd mikor fogom megtenni."

Railroad Tycoon (#17)

"Ha a második lehetőséget kapcsoljuk be, akkor a játékban csak azokért a vonatszállítmányokért fognak fizetni a városokban, amelyre a városnak szüksége van. BASIC ECONOMY esetén a városok minden kirakott áruért tejelni fognak. (Mi a szösz? Tejelni? - CoVboy)"

The secret of Monkey Island (#15)

"Ha valakinek azt mondanánk, hogy Threepwood (Guybrush Threepwood), az valószínűleg elmélázó pillantással tekintene ránk, vagy esetleg megjegyezné, hogy ez a leghülyébb név, amit valaha is hallott."

Terramex (#3)

"A kerettörténet szerint egy ronda nagy aszteroida tart pontosan a Föld felé. Ha esetleg ideérne, akkor puff! - és 1.75 valamint olvasók híján már nem is jelenik meg többet a CoV."

Linkek

CoV archívum

CoVboy rajongói topic

Commodore Világ topic

Spectrum archívum

Dreamwar
(C64 gyűjtemény)

Cov HQ
(elkezdett archívum)

Hozzászólások

Blog archívum

2008. július

2007. augusztus

2007. augusztus

2007. július

2007. június

2007. május

2007. április

2007. március

2007. február

2007. január

2006. december

2006. november