Blog  -   Commodore Világ Archívum  -   Extra  -   E-mail

 

Frankie

C-64

"Hello, CoVboy! Itt van a FRANKIE leírása. A játék nem új, viszont még sehol sem jelent meg róla semmi - pedig egy leírást megér!" Szabó Dániel (DAN), Budapest (Hála, köszönet, móka, kacagás, meg minden ilyen hasonló! Te aztán elég alaposan leírtad a dolgokat, szóval "Danny-stuff Goes To Tökös-Mákos" avagy "Irány az Örömök Háza"! - CoVboy)

A játék a Frankie Goes To Hollywood együttes Welcome To The Pleasure Dome című nagylemezére épül, egyetlen célja, hogy 100%-ig valódi személlyé váljunk. Ennek egyszerű képlete megcsodálható a nyitóképernyőn, itt nincs is más dolgunk, mint hogy megnyomjuk a 'tűz' gombot: hősünk - miután kemény dühe (RAGE HARD) elszáll - rögtön összemegy 0%-os lamernek, mi pedig egy angol ház előtt találjuk magunkat. A joystick jobbra-balra mozgatásával járkálhatunk, felfelé nyomva mehetünk be az ajtókon (de a figurának szembe kell állnia velünk). Tűzzel lefelé húzva kapunk egy leltárt a nálunk lévő dolgokról (max. 8 tárgy lehet nálunk), ilyenkor egy kézzel választhatjuk ki, hogy melyiket akarjuk használni, a zászló ikonnal léphetünk ki). A tárgyak felvétele is hasonló rendszerben történik. Tűzzel abba az irányba húzva a joyt, amerre nézünk (esetleg átlósan), nyúlkálhatunk - így kereshetünk tárgyakat a szekrényekben, így lehet gombokat megérinteni, illetve bizonyos videojátékokban és a labirintusban így lőhetünk. A képernyő jobb oldalán látható négy élvezetszintünk (egy agytekervény, egy pisztolygolyó, egy szív és egy kereszt szimbolizálja), ha elég magasak, akkor a BANG felirat megfelelő betűje kiíródik. Élvezetünket folyamatosan növelhetjük tárgyak felvételével, videojátékok játszásával, stb. A program egyébként személyi százalékunkat két összetevőből számolja: élvezetszintünkből (egy BANG 56%-ra jó) és a pontszámból (pontosabban élvezeti egységeinkből) - ez utóbbit osztja 2000-rel. Tehát élvezetünk szinten tartásán kívül nincs más dolgunk, mint élvezetegységeket gyűjteni - ennek leírása következik most. A játékban összesen 16-féle tárgy van, mindegyik típus első szerencsés egységének felvételéért 400 egységet kapunk. Tárgyakat a szobákban levő fiókos szekrényekben, illetve a konyhában a hűtőszekrényben, a mosógépben és a faliszekrényben találhatunk (ebből néha több is van egymás mellett, ilyenkor mindegyikben külön-külön kell keresgélnünk). Minden tárgy egyszer használatos, ha rossz helyen használjuk, akkor is elveszik, ráadásul ez az élvezetünknek sem tesz jót. A tárgyak:
MILK BOTTLE (tejesüveg): Az előbb említetteken kívül házak ajtajában is található, az első ház első lakásának konyhájában kell használni (megtöltjük a padlón lévő tálat). Ez 2.000 pontot ér.
THIRSTY CAT (szomjas macska): A 4. ház 1. lakásának szobájában vehetjük fel, ugyanott használjuk, ahol a tejet - 2.000 egységért cserébe megissza, kimászik a macskalyukon és kinyit nekünk egy videojátékot. Ha legközelebb erre járunk, érintsük meg az ajtót (amelyiken a macska kiment), erre újabb 200 egységet kapunk Frankie-től.
FLOPPY DISK: Kétféle van belőle, a hibásból is legalább egyet fel kell vennünk.
SECURITY PASS: Biztonsági lemez.
PLEASURE PILL (élvezet tabletta): Négyféle van belőle, bárhol használhatjuk. Kapunk érte 2.000 egységet és az "élvezeted duplázódik" vagy "a fájdalmad a felére csökken" üzenet kíséretében a megfelelő élvezetünk módosul.
VIDEO: bármelyik szobában használhatjuk, ahol van TV. Hatására beléphetünk egy videojátékba. Első használatakor 2.000 pontot kapunk.
KEY (kulcs): A 2. ház 3. lakásának szobájában nyitja a labirintus bejáratát (2.000 pont).
FLAK JACKET (golyóálló mellény): Az előszobában lévő fogason lóg. Bármelyik videojátékban használhatjuk, ahol lehívható a leltár, de olyan helyen kell használnunk, ahol lőnek ránk ("megszabadít a fajdalomtól" és kapunk 2.000 pontot).
A PAIR OF SOCKS (egy pár zokni): általában a teregetőn találhatjuk, nem jó semmire. Ugyanígy nem jó semmire a HERING, a BAG OF MONEY (pénzeszacskó) és a PISTOL (pisztoly).

Frankie goes to Hollywood

Videojátékok: A videokazetta használatán kívül beléphetünk még a macska által kinyitott ablakon, a 4. ház 4. lakásának konyhájában lévő térkép, valamint a 3. ház 4. lakásának szobájában lévő kép megérintésével (200 pont). A videojátékok végigjátszása általában 2.500 egységet jelent, utána a legtöbbön található egy ajtó, amelyen keresztül a labirintusba juthatunk. Itt kóvályogva az ajtókon keresztül más videojátékokba is beléphetünk. A videojátékok (az egyszerűség kedvéért sorszámok szerint fogok rájuk hivatkozni):

1. A képernyőn egy fal lövöldöz ránk (ha használjuk a mellényt, akkor ez nem káros az élvezetünkre). Miután kilőttük a falat, érintsük meg a mögötte levő gombokat (ez 100 pont), valamint a 2. videojátékba mehetünk át, ha elérjük a liften (szembe kell állni, akkor visz fel-le). Fent még látható két gomb, ezeket megérintve egy puzzlet kell kiraknunk 3.000 egységért. Ha ezt kiraktuk, csak akkor kapunk ajtót erre a játékra. A kirakás után a számítógépterembe mehetünk.

2. A képernyőn agytekervények mozognak fel-le, ha az egyikbe oldalt beleállunk, akkor egy másikban kerülünk újra napvilágra. Minden egyes ilyen utazás csökkenti az első élvezetszintünket. A cél az, hogy az alul látható vonalat elérjük.

3. Reagan és Gorbacsov közül választhatunk, először csak 20, később 30-40 találatot kell elérnünk. Stílszerűen innen a WAR! feliratot tartalmazó játékba kerülünk (oh, glasznoszty...)

4. A képernyőn a WAR! felirat alól élvezetszintjeink szimbólumai repkednek szanaszét. Ha felveszünk egy golyóálló mellényt, akkor élvezetünk csökkenése nélkül lövöldözhetünk. Mind a 4-féléből ki kell lőnünk egyet (800 pont/db), csak ekkor kapunk legközelebb ajtót a képernyőre. Közben folyamatosan egyes játékok részletei villannak be, ha kilövünk egy szimbólumot, akkor a legutoljára bevillant játékba kerülünk be.

5. Egy céllövöldében érezhetjük magunkat, államfőkre, politikusokra tüzelhetünk. Reload-nál hagyjuk a célkeresztet alulra ereszkedni, ekkor töltünk. A játékot akkor csináltuk meg, ha 10 találatunk van. A 3. ház 1. lakásának szobájában menjünk el a falig, majd vissza: erre egy madár elrepül a falról és beszáll ebbe a játékba (100 egység). Ha ezután játszunk ezzel a játékkal, akkor ez a madár átrepül előttünk - ha sikerül kilőni, akkor kapunk plusz 1 töltényt, vagyis egyet hibázhatunk a politikuslövészetben.

6. Egy virágos réten találjuk magunkat, virágok hullanak az égből. 20-at összeszedve egy csokorba megkapjuk megérdemelt 2.500 élvezetegységünket.

7. A térképről juthatunk ide, a légelhárítás a feladatunk. A végigcsináláshoz nem szükséges a maximális számú bombát kilőnünk, elég ha lejár az idő (de ekkor nem állítja vissza a program a kicsit megcsappant élvezetszintünket).

8. A képernyőn a falbontós játékokhoz hasonlóan élvezetünk valamelyik szimbóluma pattog, ezt kell abba a részbe terelnünk, ahol a fal megszakad. Mind a négy szimbólummal el kell ezt végeznünk, darabonként 1.500 pontot kapunk értük.

9. Egy ördöggel kell eljutnunk a pokolból a mennyországba, közben nyilak (talán Ámoré?) repkednek felénk. Ha átjutottunk, akkor menjünk a glóriákhoz. Egyszerre csak egyet szedhetünk fel, utána megint a pokolba kerülünk (a játék megcsinálásához elég egyet is felszedni). Ha már legalább egy glóriát felszedtünk, akkor a leltárba lépve a zászló felett is láthatunk egyet. Ezzel lekérdezhetjük dicsőségszintünket (1 glória 10 ugrást jelent a szinten). Haván ilyenünk, akkor az egy ideig megvéd bennünket az 1. és 4. játékban (a találatok mindig ezt a szintet csökkentik), illetve a 2. és 8. játékban lassabban fogy az élvezetünk.

A videojátékokból juthatunk el a számítógépterembe is, itt kell használnunk a biztonsági lemezt (2.000 egység) és a mágneslemezeket. Ha jó a lemez, akkor egy-egy terminál aktiválódik (2.000 egység), ezekről érhető el a 8-as játék 4 típusa. Ha a harmadik jó lemezt is beraktuk, akkor plusz 2.500 egységet kapunk (de mielőtt a harmadik lemezt beolvasnánk, tegyük be a biztonsági lemezt, különben ezt nem kapjuk meg!). A biztonsági lemez a zöld képernyős terminált aktiválja. Egy garantáltan jó lemez található a 4. ház 1. lakásának konyhájából kilépve balra a fűben.

Frankie screenshot

200 élvezetegységet kapunk, ha a 4. ház 2. lakásában megérintjük a villanykapcsolót. Ez egyébként arra is jó, hogy keresztünket felpumpáljuk (REPEAT érint kapcsoló, be a szobába, ki a szobából, UNTIL G...). A villanyt egyébként érdemes bekapcsolva hagyni -energiatakarékosságból, felebaráti szeretetből és azért, hogy kívülről hamarabb felismerjük a házat. A labirintusban járkálva tűzgolyókkal találkozhatunk, ezekből 8-at kell kilőni, egyenként 1.500 pontért (ugyanannak kétszeri kilövése nem számít).

Végül még egy módja van a pontszerzésnek: ki kell nyomoznunk egy gyilkosságot. A házakban mászkálva előbb-utóbb egy hullára bukkanunk (800 pont). Megtudjuk, hogy feladatunk megnevezni a gyilkost, miután az összes információt megtudtuk róla. Az egyes helyszínekre belépve ezután információkat kapunk vagy a gyilkosról, vagy a gyanúsítottakról. 8 szereplő van, közülük 1 halott, tehát a gyilkosról 7 információt kell összegyűjteni (darabonként 800 pont), hogy egyértelműen eldönthessük, hogy ki az. Az egymásnak ellentmondó információk (X.Y. lehet: Mr. Prutt, Joe Public, Mr. és Mrs. Straight, Mr és Mrs. Average, Miss Mundane, Mr. Dull, Miss Bland):

The killer is aged 30-40 (a gyilkos 30-40 éves)
... has a London accent (... londoni akcentusa van)
... is an ateist (... ateista)
... dislikes music (... idegenkedik a zenétől)
... has no car (...-nak nincs kocsija)
... is a socialist (... szocialista)
... is an early riser (... koránkelő)
... is a film buff (... filmbuzi)
... is a keen gardener (... lelkes kertész)
... is a taurean (... egy bika)
... likes to gamble (... szereti a szerencsejátékot)
... has no children (... nincs gyermeke)
... is a vegetarian ( . vegetáriánus)
... likes red wine (... szereti a vörösbort)
... is an avid reader (... mohón olvas)
... is a local vit (... egy helyi mókamester)

X.Y. has retired (X.Y. nyugdíjas)
... longs to return to Scotland (... visszatérne Skóciába)
... is a regelar churchgoer (... rendszeresen jár templomba)
... plays the piano (... zongorázik)
... drives everywhere (... mindenhova kocsival megy)
... has always voted Tory (... mindig a torykra szavazott)
... likes to sleep till noon (... szeret délig aludni)
... rarely visits the anema (... ritkán jár moziba)
... suffers from hayfever (... szénanáthában szenved)
... was a july baby (... egy ma született bárány)
... hates to part with a penny (... egy fillértől sem válna meg)
... has a son in the RAF (... van egy gyereke a Légierőnél)
... adores a hot beef curry (.....imádja a meleg, currys marhahúst)
... thinks alcohol is bad for you (... gondolja, hogy az alkohol ártalmas)
... cannot read or write (... analfabéta)
... has no sense of humour (... nincs humorérzéke)

Ha tehát mind a 7 információt összegyűjtöttük a gyilkosról, akkor menjünk vissza oda, ahol a hullát találtuk. Ha belépünk, akkor kapunk egy menüt, itt kell kiválasztanunk a gyilkost Ha sikerül, kapunk 3.000 pontot és elismerik nyomozói tehetségünket. Ha mindezt megcsináltuk, akkor 87.000 élvezetpontunknak kell lennie. Már nincs más dolgunk, mint élvezetünk teljében (BANG - ezért érdemes az élvezettablettákat a végére meghagyni) elmenjünk a labirintusba és ott megtaláljuk a bejáratott a Gyönyörök Kupolájának szívébe (ezt onnan ismerhetjük fel, hogy olyan, mint egy zsákutca vagyis mintha egy játék bejárata lenne, de se jobbra, se balra nem lehet menni). Welcome to the Pleasure Dome! (Micsoda szörnyen debil játék! Felveszem a Top-listámra! - CoVboy)

Frankie térkép

Elválasztó vonal

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

Hirdetések

Cikkajánló

Populous 2 (#22)

"Szőke lány, lepedőben. Ez a két dolog már önmagában is rendkívül figyelemreméltó, de ha hozzátesszük, hogy szerintünk ez a legjobb támadó varázslat, akkor valószínűleg mindenki vad tapsikolásba is kezd. Tulajdonképpen ő is "harcos karakter", mert a pap populációját indítjuk el Helénaként, de fizikailag nem harcol. Az ellenséges populációkat maga után csalja (a települések teljes népességét kirúgja a helyéből) és ide-oda mászkál velük."

Gilded Age (#22)

"Részünkről ugyan nagyon szeretjük a tili-toli stratégiákat, meg úgy általában a stratégiákat - de ha mondjuk ez stratégiának nevezhető, akkor ez borzasztó. Az állóképek még úgy-ahogy tűrhetőek (bár a készítőiknek talán a homoklapát jobban állna a kezében, mint mondjuk egy egér), de a harc kivitelezése már bántóan ronda."

News (#22)

"Őszintén szólva, igazán jól szoktunk szórakozni a hirdetések egy részén, különös tekintettel azokra, amelyek mondjuk POPULOUS-t keresnek 64-esre (természetesen kazettára). Ha POPULOUS-t nem is, valami hasonlót azért kaptak a Kingsoft jóvoltából a 64-esek: a LORDS témáját tekintve ugyanis teljes egészében POPULOUS-lopás, de mint tudjuk, jó helyről lopni nem is olyan nagy szégyen. (Az pedig a legjobb hely! - CoVboy)"

Hero Quest 2 (#22)

"A hatodik pályáig bírtuk szuflával, de már ez is a csodával határos volt, mert állandóan elaludtunk az izgalmaktól."

Partytime! (#22)

"A lényeg úgyis az, hogy nem voltunk / vagyunk / leszünk elfogultak egyik rendezvénnyel kapcsolatban sem, mivel anyagilag egyikben sem voltunk közvetlenül érintettek. Már csak azért sem, mert egy igazán jó party megrendezésére nyilvánvalóan nem a BME auláját béreltük volna ki, hanem mondjuk a Bajor Királyi Sörözőt."

Best of

Rucz Lajossal beszélgettünk

"A CoV HQ-ban délután indult az élet, mert ha valaki belépett délelőtt 10-kor a szerkesztőségbe, akkor lehet, hogy Lacit találta a földön ruhástul, cipőstül hálózsákban, egy-egy lapzárta előtt."

Interjú Kiss "CoVboy" Lászlóval

"Én írtam a cikkeket (később az olvasók is beszálltak egy-egy rovatba), Lajos pedig intézte a bürokráciát és a számlákat - ez a számlásdi eléggé messze áll tőlem, a számlákat én elhagyni tudom, illetve ha ki kellene fizetni őket, hosszú történeteket tudok rögtönözni, hogy majd mikor fogom megtenni."

Railroad Tycoon (#17)

"Ha a második lehetőséget kapcsoljuk be, akkor a játékban csak azokért a vonatszállítmányokért fognak fizetni a városokban, amelyre a városnak szüksége van. BASIC ECONOMY esetén a városok minden kirakott áruért tejelni fognak. (Mi a szösz? Tejelni? - CoVboy)"

The secret of Monkey Island (#15)

"Ha valakinek azt mondanánk, hogy Threepwood (Guybrush Threepwood), az valószínűleg elmélázó pillantással tekintene ránk, vagy esetleg megjegyezné, hogy ez a leghülyébb név, amit valaha is hallott."

Terramex (#3)

"A kerettörténet szerint egy ronda nagy aszteroida tart pontosan a Föld felé. Ha esetleg ideérne, akkor puff! - és 1.75 valamint olvasók híján már nem is jelenik meg többet a CoV."

Linkek

CoV archívum

CoVboy rajongói topic

Commodore Világ topic

Spectrum archívum

Dreamwar
(C64 gyűjtemény)

Cov HQ
(elkezdett archívum)

Hozzászólások

Blog archívum

2008. július

2007. augusztus

2007. augusztus

2007. július

2007. június

2007. május

2007. április

2007. március

2007. február

2007. január

2006. december

2006. november