Blog  -   Commodore Világ Archívum  -   Extra  -   E-mail

 

Syndicate

Amint egy buborékautó elüt egy embert

Megkezdődött az idény. A menedzserek erre készülnek a Bikabéka és a Tehénbéka cégnél, egymásnak adogatva a jobbnál jobb ötleteket, de a versenyt egy nyerte meg...

Kis Pista bácsi békésen pipázgat az utca közepén, amikor egy feltűnően buborékalakú buborék suhan el mellette, majd tőle három méterre megáll. Csapat emberke ugrál ki belőle, centit és karos mérleget lobogtatva a kezükben, és kezelésbe veszik Pista bácsit. Lemérik, 185 centi és vagy 70 kiló. Pista bácsi mindig is vigyázott a súlyára! Meg is lett az eredménye, mert az emberkék visszarohannak a buborékkocsiba, s hamarosan látható lesz, hogy lóg ki a sofőr nyelve az igyekezettől, miszerint a lehető legoptimálisabban gázolja halálra ex-hősünket. Szegény Pista bácsi!

A Tehénbéka cég emberei persze nem olyanok, hogy cserben is hagynák Pista bácsit, sőt, még be is tuszkolják az ülés alá (ahol nem fog semmit sem összevérezni). Kövessük szemmel, mi is lesz Pista bácsi testének további sorsa!

Egy nyugati kapu után sok földi járművet, majd egy labort látunk, ahol felszippantják egy gyűrűbe, s ott szépen megreparálják Pista bácsi reumás lábikráját. A gumiréteg felhordása után már csak az agyműtét van hátra: Pista bácsi nyakának villogása azt jelzi, hogy új gazdája parancsait kész fogadni és teljesíteni. Egy kis azonosítás, és újból reklám.

Feltételezzük, hogy a fergeteges intro miatt álltak neki a legtöbben a SYNDICATE-nek, őszintén megmondjuk, mi is. Sajnos a program maga már nem nyújtja ugyanazt a színvonalat, eltekintve a 640x480x256 grafika gyönyörű élményeitől és a tömegmészárlás örökzöld dallamaitól. Ez azért nem jelenti azt, hogy nem lenne csúcs program, mert akkor ugye nem is olvashatnátok ezt itt, viszont kissé lehiggadásra int. Ha gondunk volt, akkor az a programozói munkával kapcsolatos, mert azért rászánhattak volna még legalább egy hónapot a kibuggozásra. Meglehet, mindez csak a hanyag tesztelők hibája, de a Popolous-szal és társaival ilyen bajok nem voltak. A kezelés nehézségéről pedig valószínűleg mindenki megbizonyosodott.

A cyberpunk téma telitalálat, és örömtől ragyogó fogsorral találhatjuk szembe magunkat a tükörben, ha egy teljesen kikozmetikázott kiborgot eresztünk a hétköznapi emberek közé, hogy mészároljon. Cégünk, megszerezvén a lehetőséget (Pista bácsi és hét társa), hogy beleavatkozhasson a világpiacért folyó versenybe, azonnal egy helyet keres magának, ahonnan megindíthatja mindent lehengerlő ügynökös hadjárat. A programozók a jövőbeli Nagy-Britanniát szemelték ki maguknak, így első feladatunk is ez lesz, előtte azonban tekintsük meg a többi menüt:

FŐMENÜ:

'F1' - CONFIGURE COMPANY - Új cégünk részleteit adhatjuk meg;
'F2' - BEGIN MISSION - GOO!
'F3' - LOAD AND SAVE GAME - load ÉS save game;
'F4' - MULTIPLAYER GAME - Speciális mód;
'F5' - RESTART GAME - FORMAT C:
'F6' - QUIT (utána egy kis megerősítést kér, de ezt mindenki kitalálja, ha megpróbálja);

A CONFIGURE COMPANY-val érdemes kezdenünk. A bal felső sarokban láthatunk majd egy emblémát, valamilyen alapszínnel (kezdetben egy madár ronda drappos maszaton). Alatta két üres sor. Tőle jobbra viszont:

A BEGIN MISSION-ről egy kicsit később.

A LOAD AND SAVE GAME után bejön egy tíz helyes tábla, azaz tíz helyre menthetünk. Kicsit zavaró, hogy a LOAD meg a SAVE olyan közel van egymáshoz (többször előfordult, hogy mentés helyett betöltöttük az előző állást), de az inkább, hogy csak akkor lehet kimenteni, ha a főmenü elérhető (tehát küldetés alatt nem). Ha kész, akkor automatikusan BEGIN MISSION-re kapcsol, tehát a Föld-térképet küldi.

MULTIPLAYER GAME: Meg kell mondanunk - nem túl sok eredménnyel -, ezzel is sokat foglalkoztunk. Ha meglelnénk a kézikönyvet, az biztos sok jó ötletet tudna ezzel kapcsolatban adni, így viszont kissé tanácstalanok vagyunk. Lehet, sőt valószínű, hogy több géppel egyszerre lehet játszani egy kis bugyuta küldetést, de eddig csak arra volt hajlandó, hogy a tíz fokozat után TEAM SELECTION menübe került, majd csapatunkkal halomra gyilkolhattunk ártatlan kiborgokat és teliszedhettük magunkat szuperfegyverekkel. Ez idáig nem is lenne gond, de befejezni se tudtuk a küldetést, úgyhogy a szerzett cuccok semmire nem voltak jók.

Vigyázzunk az itteni őrökre, mert mindegyiknél GAUSS GUN, rakétavető van, és mindezt habozás nélkül használják.

Világtérkép Syndicate-módraVissza a BEGIN MISSION-re Ha lenyomjuk, az új Föld vetületét tárja eléd, egészen érdekes felosztásokkal, mert itt csak 56 részre van osztva. Álljunk meg itt nézelődni egy pillanatra. Ej, ej vajon miért pont Nagy-Britannia uralja egész Nyugat-Európát? Csintalan BULLFROG! A már archaikusnak tűnő Csehszlovákia és CCCP kifejezés mellett minket legjobban az zavarhat, hogy valahogy Magyarország nincs többé. Annál inkább kedves román szomszédaink... Lehet hogy csak az egyszerűség kedvéért lett mindez így felosztva.

Lépjünk tovább. A térképen minden egyes területhez egy szín is hozzá van rendelve, ez a jelenlegi uralkodó cégnek színe. Válasszuk ki az egyiket, új infók fognak megjelenni:

NAME: Terület neve;
POP: Lakosainak száma (pl. Csehszlovákiának 50.000.000!)
TAX: Mekkora adót vetettünk ki rá, ha a mienk. Ez default-ban 30%, a jobb gombbal tízesével, a ballal egyesével növelhetjük. Attól nem messze pedig az ennek megfelelő pénzértéket is kiírja, amit naponta kapunk. Leghátul a lakosok lelki állapotát tükrözi az a pár szó: VERY HAPPY - HAPPY - CONTENT - UNHAPPY - DISCONTENT - REBELLIOUS. Egyedül a REBELLIOUS-ra vigyázzunk (a többi csak a POP növekedését veti vissza), mert akkor mehetünk neki a területnek újból.

Ha a terület már a mienk, villogva fogja jelölni azokat az új régiókat, amelyeken van lehetőségünk egy-egy akcióra.

Ha az egy ilyen terület, mint amit feljebb említettünk, akkor egy plusz BRIEF felirat is megjelenik, nyomjuk le.

MISSION BRIEF

Ezen a képen egy kazal betűt és oldalt egy új oszlopot találhatunk. A MISSION BRIEF alatt egy név szerepel, ez küldetésünknek a kódneve. A játékban húszféle küldetés van, minden területhez természetesen egy. Nehézségük erősen változó, vagy ha pontosabban akarunk fogalmazni, idegtépési hányadosuk nem azonos. Nem változik viszont, hogy melyik terület megnyeréséhez melyik küldetést kell végrehajtanunk, úgyhogy erről egy lista is készült (lásd valahol lejjebb).

Alapban csak fő vonalakban vázolja fel feladatunkat, de többet is megtudhatunk róla, ha az oldalt lévő BUY INFO-t választjuk ki párszor, ami viszont pénztárcánkat apasztja. A BUY INFO alatt egy ENHANCE MAP, azalatt pedig az a MAP, amit ENHANCE-olhatunk. Elég nehéz megszokni a jelzéseit, de idővel menni fog:

A térkép túl sok mindenre nem jó, esetleg áttekintésre, sokkal többet érünk azzal, ha egy emberünknek SCANNER-t veszünk. Az infokra meg ne nagyon hagyatkozzunk, a legjobb, ha saját taktikát alakítunk ki. Addig is azért továbbadjuk a mi tapasztalatainkat. A térképpel kapcsolatban még megjegyzendő, hogy tologatni is lehet a képet, ha az egérgombot lenyomjuk, s a kívánt iránnyal ellenkező irányba toljuk le az asztalról a kezünket...

Az oszlop legtetején a rendelkezésünkre álló pénzösszeget jelzi (kezdetben 30000) növelni adókkal lehet, arra még nem jöttünk rá viszont, hogy kell csökkenteni.

A legalsó sor MAP-jável a Föld-térképre ugrunk vissza, nézzük inkább az ACCEPT-et.

TEAM SELECTION

A csapatból egy hölgyA négyes felosztású kocka négy emberünket képviseli, tudniillik egyszerre négy emberünket használhatjuk egy küldetésben. Lehetnek nők is, meg férfiak, de választásunk nem sok befolyással lesz a teljesítményükre. Ha valamelyik esetleg elpusztulna egy küldetésben, akkor kicserélhetjük egy élénkebb darabra, csak a hűtőházban kell túrkálnunk. Egyes jelek (MISSION BRIEFING) arra utalnak, hogy lehetne újakat szerezni, ám számunkra ez a tudás még nem tárattatott fel.

RESEARCH: Egy újabb menüt nyit meg, segítségével fejleszthetünk ki új cuccokat. Jelentősen meggyorsítja a folyamatot (pontosabban csökkenti a kifejlesztéshez szükséges költségeket), ha az a stuff már birtokunkba került, zsákmányolás során. Ilyenkor a kevesebb költségen kívül arra is lehetőségünk lesz, hogy ne lépcsőzetesen fejlesszük a dolgokat, és hamarabb hozzájuthatunk pl. a MINI GUN-hoz. A RESEARCH menü a három részre tagolódik, egy-egy oszlopra a jobb és a bal oldalon, meg egy grafikonra középen. A baloldali oszlop ismét három részre oszlik, legfelül azt találhatjuk, hogy minek a kifejlesztésére van lehetőségünk, alatta azt a pénzt állíthatjuk be, hogy mennyit szánunk rá (és ezzel együtt azt is, hogy milyen hamar legyen kész), legalul pedig azt, hogy felszerelésre gondoltunk-e vagy valamilyen cyberpunkosabb beültetésre (EQUIP a felszerelésé, MODS a beültetéseké). Középen azt találjuk, hogy mennyi időbe fog telni a kiválasztott cucc fejlesztése. Ettől jobbra a már kész dolgokat láthatjuk.

A kifejleszthető felszerelési tárgyakat felosztották:

ASSAULT - Fegyverek, viszonylag szelíd fajtájúak. Ilyen a lángszóró, a hosszútávú puska (LR) és az időzített bomba.
AUTOMATIC - Automata fegyverek: UZI, MINIGUN;
HEAVY - Brutálisabb hangszerek: lézer és rakétavető;
MISC - Az egyik kifejleszthető dolog itt hibás, úgyhogy annak csak a nevét tudjuk leírni. Szerencsére az utána jövő eszközt lehet zsákmányolni is, így nem maradtunk le róla: ACCES CARD (rendőrségi azonosító), AUTO MAPPER (ez hibás), ENERGY SHIELD. A MODS-oknál pedig hat testrész van, mindegyikből három verzió. Viszont ahhoz, hogy valamiből kifejleszthessük a harmadik változatot, NEM kell hogy meglegyen MINDENBŐL a második, elég ha abból a testrészből van már V2. Áruk is egyre jobban kúszik felfelé a verziószámmal (kivétel az EYES).
A fejlesztés minimum egy napig fog tartani, és akár meg lehet várni a játék kezdésekor is, hogy mindegyiket kifejlessze, ha van rá elég anyagi fedezet (tehát nem kell hozzá egy küldetést sem elvégeznünk.
TEAM: Ezzel keressük fel a hűtőkamrát, ahol pajtásaink fagyott teteme himbálózik a fogason. Induláskor nyolc emberünk van (ebből csak kettő nő).
MODS: itt meg felszerelhetjük a középen kiterített kiborgot az új végtagokkal, beültetésekkel.

EQUIP: Felszerelés. Új kisablak nyílik oldalt, ahol meg vehetjük, eladhatjuk vagy újratölthetjük stuffunkat. Érdemes megjegyezni, hogy a vételi és az eladási ár mindig ugyanannyi, tehát megspórolhatjuk az újratöltés néha súlyos költségeit, ha eladjuk, majd egy újat veszünk. Ha minden rendben, akkor most elindul a program. Ha nem, és esetleg csipogott egy sort, majd kifagyott, akkor a kővetkező a teendőnk: vegyük ki a cache-t, meg pár felesleges rezidens programot. Egérdriver, és a legtöbb memóriamenedzser (pl QEMM, EMM386) nyugodtan maradhat.

Kellő gyönyörködés után talán a mostani kezeléssel sem ártana megismerkednünk.

Középen van persze az a kép, ahol mindenfele dolgok mászkálnak, rohangálnak. Lehet mozgatni az egészet: vagy a kurzor-gombokkal vagy az egér nyilával, ha pedig a scanner képén kijelölt helyre akarjuk ugratni a képet, akkor pedig oda egy jobb gombot nyomjunk.

A nagyképen a mozgás sem túl egyszerű, inkább azt is megemlítjük. Ha az embereinket akarjuk valahova mozgatni (vagy egy embert, vagy a kijelölt csoportot), akkor a bal gombbal kéne nyomni a kívánt helyre. Ha a scanner képen van a kívánt hely, akkor pedig oda egy balegyenest. A kocsiba és vonatra pattanás úgy oldható meg, hogy a járműre clickelünk, és lélegzetvisszafojtva figyeljük az eseményeket, mert egyáltalán nem biztos, hogy idejében tudnak majd lekeveredni a peronról, hogy a vonatba szállhassanak, kocsinál meg nagyobb baj is megeshet, hogy valaki kireked, s odakint fogják a többiek egy kicsit tologatni, míg végleg úgy nem dönt, hogy őt jobban érdekli a kocsi alulról. És az újonan szerzett tudásába bele is pusztul. Azért a programozóknak nem teljesen ez volt eredetileg a szándéka (ők azt akarták, hogy ilyenkor a kiborg helyett a nem jogtiszta gamékat használókat üsse el egy autó), ezért nem általános eset.

Lőni pedig a jobb gombbal lehet, feltéve, hogy egyáltalán ki van jelölve valami és lehet vele lőni. Ha valamiben nem lenne elég szaft, akkor automatikusan átvárt egy teli tárú fegyverre, úgyhogy ezzel nem kell sokat törődnünk (azzal inkább, hogy mit vesz ez alkalommal a kezébe). Ha a célkeresztben túlteng a vörös színösszetevő, a célpontba pontosan fogja fegyverünk veszélyes terhét juttatni, ha sárga, akkor is eltalálhatjuk, de nagy valószínűséggel csak egy közeli oszlopban fog kikötni az ólom. MINI GUN esetében így is ajánlott néha, GAUSS GUN-nal pedig csak akkor, ha az az útbanlévő oszlop a cél közelében és nem a mienkben van.

A kedves programalkotók kitalálták, hogy így túl egyszerű lenne, a kiborgokon is lehet kijelöléseket végrehajtani. Erre a bal felső sarok szolgál, ahol sok egyéb mást is megtehetünk.

Játék közben, egy autóból tüzelve

A négy kiborg képe esztétikus látványon kívül gyors áttekintést is nyújthat. Abban az esetben, ha a kiborg néha egy-egy csípőmozdulatot tesz, mialatt a feje és lábai ellenkező irányba igyekeznek, minden valószínűség, szerint épp pumpálják egy kis fémmel. Ám ha a csípőmozgás jelentéktelenebb, esetleg egy mozdulatból áll, akkor ő teszi ugyanezt valamely ellenféllel (megjegyzés: saját embert csak GAUSS GUN-nal lehet elpusztítani). Ha kis lángokat futtat végig kabátja hajtókáján és tátog, akkor vagy kis lángokat futtat végig a kabátja hajtókáján és tátog vagy hamarosan el fog szenesedni. Lézertalálat következtében az elszenesedés tátogás nélkül is előfordulhat, ilyenkor a csontok fekete váza kis sétálás után összeomlik. Ha a padlón fekszik és piros levet ereszt, az eredmény majdnem ugyanaz, mint az elszenesedésnél, de legalább lesz mit a koporsóba tenni (vagy abba amibe a kiborgokat szokták földelni). Halál esetén mindig megjelenik a kép alatt lévő három csík helyett három felirat. Igen, ezek azt jelentettek, hogy a három csík mit is jelképezett.

Egy-egy csík áll fekete mezőből, fehér vonásból és egy piros / zöld / kék mezőből. Ezek az úgynevezett tuningok. A piros (adrenalin) fokozásával egyre gyorsabb lesz emberünk, a zölddel (észlelés - PERCEPTION) több energiát fordítunk az ellenséges alakulatok mihamarabbi felismerésére, a kékkel (intelligencia) pedig a megfelelő fegyver, célzás és taktika (kissé túlzó kifejezés ebben az esetben) használatára késztetjük. Mindenki észrevehette, hogy attól függ az intenzitása a tuningnak, hogy mekkora a színes csík két vége közti távolság a közepétől jobbra (csak a pontos megfogalmazás miatt bonyolítjuk ennyire). Idővel a színes csík egyre teljesebben elkezd egy sötétebb árnyalatba váltani, ilyenkor fárad a tuning. Ha a sötét csík eléri a világosabb végét, a tuning kikapcsol, a fehér vonal pedig a helyére ugrik. Viszont a tuningot a másik irányba is áttehetjük, ilyenkor pihen a kiborg. A legtöbb MOD szerepe is csak itt jön be, mert a magasabb verziók segítségével sokkal lassabban fog kifáradni az ipse.

A színesek közelében egy függőleges, fehér csík is van, ami az egészségi állapotukat jelzi. Mint már említettük, csak ha van CHEST beleszerelve, akkor fog regenerálódni, ellenkező esetben jobb a MEDIKIT.

A négy embert jelző képek közt van egy sor is, ami vagy üres vagy feliratozott:

ASSASSINATE - a célpontot le kell mészárolni (és az egy ember);
DANGER CAR - rosszindulatú sofőrök taposnak a gázba a környéken;
DEAD - hull a hulla...;
DESTROY CAR - fel kell robbantani a célpontot, ami egy jármű;
DROP WEAPON - ha épp leteszi valamelyik emberünk a földre a kezében lévő fegyvert, ezt fogja hozzáfűzni;
DROWNING - fulladozik, de hogy ez mikor jönne elő?
(ELIMINATE AGENTS - Megsemmisítendő ügynökök - maradt még ellenséges ügynök, akit ki kell végezni - szpeti)
ENERGY DRAIN - jött egy WIGHT és leszívott róla egy szintet (hehe);
EVACUATE - mindig a TAKE WEAPON után szokott lenni, ilyenkor a célpontot kell elérni;
FOLLOW - ha egy járókelőre ballal clickelünk, amikor van rajta célkereszt, akkor követni fogja, míg el nem érni;
HIT BY BULLET - valamelyik emberünket eltalálták;
HIT BY CAR - egy kocsi (tank) ütötte el (azaz hamarosan DEAD...);
MISSION COMPLETED - kész, megcsináltuk;
MISSION FAILED - kész, megszívtuk;
OBSERVING - azaz nem csinál szinte semmit;
ON FIRE - kislángok szaladgálnak a hajtókáján és tátog;
PERSUADE - a következő célponton a CHIP-GUN t kell használni, ill. CHIP-GUN-t használt valamelyik kiborgunk;
PICKUP WEAPON - a letett fegyver felvételekor jegyzi meg;
PRESS SPACE - az előző kettő után írja ki, ezekben az esetekben így érdemes befejezni és nem 'ESC';
TAKE WEAPON - el kell menni a célponthoz, és fel kell venni (GAUSS GUN, LASER vagy ENERGY SHIELD);
USE CAR - kocsit kell használni, úgy juthatunk tovább, illetve egy kocsiba most ültek be;
USING WEAPON - valahol lövöldözünk;

A tárgy listáknak sem ártana egy kis figyelmet szentelni. Ha valamit le akarunk tenni (és néha önállósodik, leteszi azt is, amit nem kéne), akkor válasszuk ki bal gombbal, majd míg ki van jelölve, nyomjuk le a jobbik gombot is. Az így letett és a levágott ellenféltől kieső fegyvereket is fel lehet persze venni, csak irányítsuk a nyilat a fegyverre, az átvált egy csipesz-pointerre, majd nyomjuk le a bal gombot. A SCANNER-t automatikusan használja.

Visszatérve az elejére, kezdetben csak egy karakter van kijelölve, ilyenkor csak ezzel fogunk mozogni, ha beállítjuk a tuningjait és fegyvereit, csak ez fogja beállítani. De ha a középen található GROUP-ra clickelünk, egyszerre mind a négyre fognak vonatkozni utasításaink. Kis szerencsével így már rá lehet jönni, hogy csináljuk azt, hogy három ember oldalról, a negyedik meg hátulról támadjon le egy épületet (illetve azt is, hogy kettő egy irányból, a másik kettő pedig külön-külön). Csak jelöljük ki először a csoportok (2-3 fő) mozgását, de úgy, hogy ezt elég nehéz lesz csak korrigálni (az elejéről kell kezdeni a kijelöléses mókát), majd az egyénekét. Sokszor belezavarodik a gép, majd elkezd minden fickót egyenként is kiválogatni, ilyenkor nem sok minden segíthet, vagy egy jobb gombos katt a GROUP-ra vagy a taszt használata egyszer (kijelölni valamelyik egyént, hogy visszaugorjon a normál állapot).

A SCANNER képe, mint már említettük, roppant fontos. Egy-két küldetés kivételével mindig láthatunk egy fehér kört, ami csipog, ha elér minket. Ezzel kereshetjük meg a legegyszerűbben a következő célpontot, és a figurák közötti parancssor segítségével az egész küldetést végrehajthatjuk anélkül, hogy sokat meg kéne jegyeznünk a MISSION BRIEFING-ről. Fehér pöttyökkel jelzi a járókelőket, a rendőröket (sajnos nem használ rájuk külön jelölést) valamint a járműveket, pirossal a te kiborgjaidat, s a más színű és villogó pont (narancs, drapp, sárga) az ellenséges ügynököket. Az épületek jelzése megegyezik a MISSION BRIEFING-essel.

A taszt:
'F10/ESC' - kilépünk;
'F1/F5' - hangok ki (be már nem lehet kapcsolni);
'F2' - zene ki (be ezzel sem);
'1,2,3,4' - embereinket választhatjuk;

A kezelés végén a MISSION STATUS-ról, amit akkor ír ki, ha befejezzük a küldetést:

MISSION STATUS

x - MISSION COMPLETED - ...
x - MISSION FAILED - ...
x - WITHDREW FROM MISSION - idő-, lőszer- és esetleges emberveszteség marad;
AGENTS USED - hány emberünk vett részt a küldetésben;
NEW AGENTS GAINED - na ezt nem tudjuk, hogy kellene; (2^x magánszemély után x ellenséges ügynök PERSUADE-olható, 2 után 1, 4 után 2, 8 után 3 stb. - szpeti)
ENEMY AGENTS KILLED - lenyomott ellenséges ügynökök száma;
CRIMINALS KILLED - majdnem ugyanaz, mint az ENEMY AGENTS;
CIVILIANS KILLED - akiket nem lett volna muszáj lepuffantani;
POLICE KILLED - akiket nem biztos, hogy muszáj lett volna lelőni;
GUARDS KILLED - akiket majdnem biztos, hogy meg kellett ölni;
PEOPLE PERSUADED - CHIP-GUN használata (semmi extra pont);
% HIT ACCURACY - mennyi a lövőszázalékunk;
RESEARCH ON y COMPLETED - közben y fejlesztése befejeződött;

Rátérnénk a nehezebb utakra, a bővebb tippekre.

Azzal kezdenénk, hogy leírjuk, melyik területen milyen küldetés van, majd hogy melyik küldetésben mit is kell csinálni (nehézségi fokozattal osztályozva), végül befejezzük ezt a leírást (a hosszútávra adott tanácsok után).
UK, MOROCCO, BRAZIL - MERCENARY
CAMP SCANDINAVIA, CALIFORNIA, NEW SOUTH, WALES - BUSINESS IN
CZECHOSLOVAKIA, ARABIA - XPPFG CAMP
EGYPT, MOZAMBIQUE, EAST USSR - SNATCH & GRAB
ALGERIA, SOUTH AFRICA, SOUTH CANADA - 1STRECONSQUAD
GREENLAND, MISSISSIPPI, PARAGUAY - RANSOM
NEW YORK, BOLÍVIA - MILK RUN
ATL ACCELERATOR, EAST CANADA, ARGENTINA - EX750 CAPTURE
MAURITANIA, NORTH CANADA, URUGUAY - MERC CAMP DEFENSE
QUEBEC, NIGERIA - THEY DONT LIKE IT UP EM
KANSAS, PERU - TWIN CITIES
MEXICO, SOUTH USSR - THE RUNNER
NEBRASKA, TANZÁNIA, COLUMBIA, JAPÁN - URBAN ASSAULT
SUDAN, ALASKA, INDONESIA - RAIDERS
RUMANIA, INDIA - WATERWORKS
ZAIRE, WASHINGTON - ASSAULT THE FORTRESS
WEST USSR, CHINA, QUEENSLAND - CHEM CORP PLANT
MONGOLIA, THAILAND - ARMOURED ALLEYWAY
PAKISTAN, NORTH USSR, WEST AUSTRALIA - GRAND OPENING

MERCENARY CAMP - * (nehézség * - *******)

Egy embert kell lelőni, aki megdézsmálta a fegyverraktárt. Minimum három emberét kell elintézni, ebből kettőnek pisztolya, egynek UZI-ja van. A két pisztolyos akkor indul el felénk, ha a bejárati hídon átmegyünk, a géppisztolyos pedig az onnan északra lévő épületben bujkál. Mielőtt kijönne, már lőjünk, mert akkor nem lesz ideje az UZI-t használni. Onnan nyugatra van az ezredes, meg fog próbálni lelépni a kocsival, úgyhogy legyünk gyorsak (és vegyük figyelembe, hogy a kocsi felrobbanhat). További két emberét is le lehet vadászni.

1ST RECON SQUAD - **

Ti lesztek az első csapat, akit abba a városba küldenek, blablabla. Mindegy mit mondanak, a dolgunk mindössze annyi, hogy minden ellenséges kiborgot (32-t összesen - szpeti) lenyomjunk, aki felénk jön. Kicsit menjünk keletebbre, hogy könnyebben elérjük a több irányból támadókat, majd durr! Legalább MINI GUN ajánlott, esetleg biztosabb egy-két lézerrel és/vagy GAUSS GUN-nal. Ha jó a szerkónk, akkor rutinból menni fog.

SNATCH & GRAB - ***

Egy kicsit cikis küldetés, főleg azért, mert majdnem teljesen félreinformálnak a MISSION BRIEFING-ben Egy öreget kell PERSUADE-olni, hogy dolgozzon nekünk, ám ő nem délre, hanem az északnyugati sarokban van. Azért is gond a megtalálása, mert a szokásos kereső nem működik. A felső szinten kell majdnem végigmenni, egyszer kell szintet változtatni, hogy a megfelelő lépcsőn a legközelebb kerülhessünk a dokihoz. Egy olyan kapu mögött van, amin csak autók tudnak bemenni, de szerencsére a kocsibejáró mellett van egy kis kiborgoknak méretezett ajtó is. A profot pedig nem PERSUADE-olni, hanem megölni kell (talán az könnyebb). Elég sok az ellenfél, de nem vannak túl jól felszerelve.

GRAND OPENING - *(***)

Ez is jóval könnyebb lesz, ha ránk hallgattok. A város valóban két részre van osztva egy kanálissal, amin csak három híd van, s a lelövendő ember valóban egy tömegben áll (noha nem a tömeg élen), de annyira nem kell törődni az ellenséges szindikátus embereivel. Ha elég gyorsak vagyunk, mindössze a célpontot kell lelőni, semmi más dolgunk nem lesz. Azonban ha leállunk a rendőrökkel "beszélgetni" (pl. túl korán vettük elő a stukkert), az ügynökök beérnek, s akkor elég forró lesz a talaj, mert viszonylag jól fel vannak szerelve (és sokan vannak). A tömegre a legjobb MINI GUN-t használni, kaszáljunk le mindenkit, a főnöküket is el fogjuk akkor találni.

ASSAULT THE FORTRESS - ***

Jó kis sutemáp. Le kell lőni egy parancsnokot, szétdurrantani a két tankot, majd a mentőautóval megpattanni. A védelem elég számos, de nem túl harapós fegyverekkel. Szálljunk be a kocsiba, nyírjuk ki menetközben a két toronyőrt (ha tudjuk), de amint átmentünk a kocsikapun, ugorjunk ki a kocsiból és menjünk jó sokat onnan nyugatra (az épület irányába), időközben ledurrogtatva a pirossapkásokat. A parancsnokuk is köztük lesz, úgyhogy róla ennyit. Mielőtt viszont nekiállnánk a két tanknak, jobb, ha arrébb állunk a mentőkocsival, mert a tankok robbanása átterjedhet a mentőautó tankjára is, megsemmisítve a küldetés befejezését. A mentőbe elég beszállni, nem kell kilógni vele. A tankokra GAUSS GUN-t kell használni, az emberekre pedig MINI GUN-t.

RAIDERS - **

Mint a 1ST RECON SQUAD-nál, itt is csak lövöldözni kell. Valójában egy tudóst kéne kinyírni, akit PERSUADE-oltak, majd beletettek egy olyan detonátort, hogy ha valaki ismét chip-fegyverrel támadna rá, agyhalál állapotát fogja nála előidézni. Egy kupacban jönni fognak, nem-túl-nehezfiúk, nem is túl sokan. Valószínűleg ez csak hiba miatt van így, mert ritkábban előfordult az is, hogy meg kellett keresni azt az embert, de ha ez történne, akkor hagyatkozzunk nyugodtan a keresőre, emberünk délen van, az alsó sor közepén.

MILK RUN - *

Könnyű küldetés, pár testőr leütése után kétszer kell PERSUADE-olni. Az őröknél max. UZI-k vannak, de vigyázzunk rá, hogy a célpontokat ne szedjük le. Az északibb tudósnál még testőrök sincsenek.

RANSOM - ***

Egy jól felszerelt csapat kell, a MINI GUN MINI-mális. Egy jó nagy adag bandita van a keresővel jelzett helyen. Amíg oda nem értünk, ne nagyon vegyünk elő fegyvert, mert így is elég lőszert kell majd használnunk. A főnökük a tábor közepén, egy felüljárón teljes pofával vigyorog, lőjünk pontosan, a bal felső kettes és hármas közé egy rakétát a GAUSS GUN-nal. Ha ő meghalt, a küldetés kész.

THE RUNNER - ****

Meg kell keresnünk egy dilinyóst, aki egy bunkerbe ásta el magát. A bázisra a vasút visz minket, de egy embert otthagyhatunk a mezőn, hogy ha menekülne, akkor lőjön, viszont van ennél egyszerűbb megoldás is). Szálljunk fel mindenkivel a kis ventillátoros gőzmozdonyra, az első megállónál ugorjunk le, szálljunk át a kék vonalra. Örüljünk egy ideig, mert valószínűleg egy kupac vigyorgó ballonkabát fog ránkrohanni, ám egyikük sem tud támadni. Lőjük le őket, hideg, kegyetlen vérrel! Puff, nekünk sem megy. Akkor induljunk el a bázis délnyugáti részén található autóhoz. A két őr sem lő, tehát nincs baj. Ugorjunk be a kocsiba, majd rögtön ki, és maris tudjuk használni a fegyvereinket. Tisztítsuk meg egy kicsit a környéket, nehogy valami miatt felrobbanjon a kocsi (az őröket szedjük le, meg a nyomunkban lihegő ballonkabátokat). Ha megvan, vissza a kocsihoz, s azzal együtt át a piros nyíllal kifestett kapun. Azonnal szálljunk ki, s a bunker aluljárójának tetején keressük fel magát a bunkert. Innen csak pár embert tudunk kirobbantani, nagy valószínűséggel a célpontot nem, de ha van elég rakétánk, a páncélkocsiját igen (célozzunk egy picit az ottani kapu felé). Így már nem tud kimenekülni, nyugodtan visszamehetünk a bejárati kapuhoz, onnan délre, be az ajtón, majd be a bunkerba, ahol össztűz alá vehetjük a célpontot. A legjobb felszerelés már ajánlott, legalábbis majdnem mindenkinek GAUSS GUN, MINI GUN, gyors járási lehetőség (LEGS V2/V3). Elég idegtépő feladat.

ARMOURED ALLEYWAY -*****

Nagyon nem tesz jót a vérnyomásnak. Csak teljesen maximális szerkóval álljunk neki, mert sok lesz a csihi-puhi. A gép egy oldalsó támadást ajánl, de ezzel max. 5 embert óvhatunk meg csak a kihűléstől. Menjünk előre, mindenkit le kell lőni (a legjobb, ha MINI GUN-ra váltunk), akik hátba akarnak támadni, azokat különösen. A házsor végefelé már GAUSS GUN-t tegyünk a hónuk alá, amivel a lehető legtávolabbról kell kiirtaniuk minden őrt (fehér pontok), és arra is számítsunk, hogy ha ezt nem tesszük meg, ők fogják szétrobbantani a kiborgjaink ülepét, majd menjünk fel először oldalt, s ha a tetőre értünk, kaszáljunk le hamar mindenkit, különös tekintettel a leghátsó fickót a fészernél. Másszunk le, és most elölről hatoljunk be (Na ez a leírás első értelmes mondata - CoVboy), mert csak így juthatunk a tetőn el a fészerhez, hogy felvegyük az ottlévő GAUSS GUN-t. Erre volt a legnehezebb rájönni az egészben. Elsőre majdnem biztos, hogy nem fog sikerülni.

CHEM CORP PLANT - *****

A másik kedvenc. Egy kis szerencsével hamar meg lehet csinálni, de abban jobb nem bízni. A feladat mindössze annyi, hogy egy tudóst kell PERSUADE-olni. Az odavezető útnak a középső felében fognak gondok adódni, amikor az első támadási hullám érkezik. Az ellenséges ügynökök ellen muszáj fegyvert használni, de ez a rendőröknek nem fog tetszeni, akikkel viszont teli van pumpálva az egész kóceráj. A kiborgok első támadását minél előbb vissza kell verni, mert lézert használnak. Ha innen továbbmegyünk a célhoz, pár ügynök megint meg fog rohamozni, s végül a tudós őrei fognak majd zavarni. Ha megvan, nyugodtan lelőhetjük (bosszúból), mert még ki is kell menni. Ez sem lesz túl egyszerű (viszont most már véletlenül se vegyünk elő fegyvert, a zsaruk miatt), egy kocsit kell keresni, nyugatra, nem sokkal a kapu alatt. Szálljunk be, majd gyakorolhatjuk egy kicsit a nehézkes kezelést. A két csomópont miatt elég ideg lesz az ember mire sikerül neki a kapun túlmenni.

URBAN ASSAULT - *

Piff-puff az egész, amint megjelenik a kép, menjünk egy kicsit arrébb, majd jön az ellenfél, s leverhetjük. SHOTGUN is megteszi ellenük, kevesen is vannak.

TWIN CITIES - ***

Két oldalra van osztva a város, a balról indulunk. Vigyázzunk az autónkra, emiatt a lézert mellőzzük. LR fegyver elegendő a bal parton lévő felkelőre (aki egymaga fog felénk rohanni), szálljunk be a kocsiba, menjünk át a jobb partra, ott le délre, keressük meg azt, akit PERSUADE-olni kell, azután meg nyírjuk ki azt, akit a kereső mutat (bár megesik, hogy memóriánk megcsalt minket, és senkit nem kell PERSUADE-olni). Csak a sok mászkálás miatt fárasztó, de kitűnő lehetőséget biztosít tömeggyilkosságok elkövetésére.

WATERWORKS - **

Elég könnyű mission. Először egy embert PERSUADE-olni kell egy bárban (a kereső majd segít eligazodnod), azután fel kell menni ÉNY-ra, és megtaposni a polgármester feleségét. Ezzel akarják megegyezésre bírni velünk (hogy büntetésként-e vagy kedvére tevésből kell a nejétől megszabadítanunk?).

MERCENARY CAMP DEFENSE - **

Ha van már jó LEGS meg MINI GUN-unk, akkor nagyon könnyű lesz. Rohanjunk el gyorsan a tábor túlsó oldalára (a délnyugatira), ott lőjük le a támadókat, majd fussunk vissza a hídhoz, de félúton forduljunk gyorsan délnek. Jó időzítés esetében pont oldalba kaphatjuk a következő turistacsoportot, végül vonuljunk a híd védelmére. Ott már csak egy kitartó idegenvezető fog zaklatni.

BUSINESS INIT- ***

Elég sok függ az időzítéstől, jó felszerelés pedig langyosán ajánlott. Max-ra az adrenalint, el a nyugatra lévő megállóba, ott pattanjunk fel a vonatra (ha lekésnénk, számítsunk egy halom kiborg támadására). Ha nem sikerült volna, az aluljárórendszeren keresztül is meg lehet közelíteni a másik megállót, de akkor útközben sok vér fog folyni. A másik megállónál le, egy kicsit szaladjunk a síneken, szedjük le az őröket (fekete ruhában, mint a rendőröké), majd tiszta a terep. Ott már csak pár ellenfél lesz, meg egy fickó, akiért valójában jöttünk (kinyírni.

EX750 CAPTURE - ****

Ha van MINI GUN-unk meg CHEST, akkor se ezzel, sem az XPPFG CAMP-pel nem lesz semmi gond. A gép kissé túlzottan taktikusnak tűnő tanácsait egyáltalán nem kell megfogadni, elég egy gyors támadás frontálisan. Itt egy lézert kell előbányászni, a bejáráshoz kocsi is kell (amiből persze gyorsan szálljunk ki, ha bent vagyunk a komplexumban). És azért nem árt megtisztítani a terepet amennyire csak lehet a kerítésen kívülről (a tankot pedig kilőni), hogy növeljük esélyünket. Odabent sokkal több lesz a lövöldözés mint az átlag, legyünk óvatosak.

XPPFG CAMP - ***

Ez az egyetlen lehetőség, hogy az ENERGY SHIELD-et ki tudjuk fejleszteni. A sok töltényen és életerőn kívül másra nincs szükség, a gyors támadás itt is nyerő.

THEY DONT LIKE IT UP EM - ***

Első dolog az legyen, hogy a két toronyőrt hozzuk le, azután ugorjunk a kocsiba. Megkockáztathatjuk, hogy azonnal bemegyünk a belső területre, de biztonságosabb, ha előbb körbejárjuk az épületet, áldozatokat keresve. Majd ha a ritkítás megvolt, menjünk be, s keressük meg a kis sajtkukacot, beszéljük rá, hogy ti jó fiúk vagytok.

Hiba esetén is kiír egy küldetést, ami külön poén (érdemes megnézni a MISS99.DAT-ot).

Végül pár tanács, az egészre vonatkozóan:

A BULLFROG ismét megfejelt az igényeknek, de mi tagadás, nem a programozás/tesztelés területén...

HáPI

Screenshotok

Elválasztó vonal

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

Hirdetések

Cikkajánló

Populous 2 (#22)

"Szőke lány, lepedőben. Ez a két dolog már önmagában is rendkívül figyelemreméltó, de ha hozzátesszük, hogy szerintünk ez a legjobb támadó varázslat, akkor valószínűleg mindenki vad tapsikolásba is kezd. Tulajdonképpen ő is "harcos karakter", mert a pap populációját indítjuk el Helénaként, de fizikailag nem harcol. Az ellenséges populációkat maga után csalja (a települések teljes népességét kirúgja a helyéből) és ide-oda mászkál velük."

Gilded Age (#22)

"Részünkről ugyan nagyon szeretjük a tili-toli stratégiákat, meg úgy általában a stratégiákat - de ha mondjuk ez stratégiának nevezhető, akkor ez borzasztó. Az állóképek még úgy-ahogy tűrhetőek (bár a készítőiknek talán a homoklapát jobban állna a kezében, mint mondjuk egy egér), de a harc kivitelezése már bántóan ronda."

News (#22)

"Őszintén szólva, igazán jól szoktunk szórakozni a hirdetések egy részén, különös tekintettel azokra, amelyek mondjuk POPULOUS-t keresnek 64-esre (természetesen kazettára). Ha POPULOUS-t nem is, valami hasonlót azért kaptak a Kingsoft jóvoltából a 64-esek: a LORDS témáját tekintve ugyanis teljes egészében POPULOUS-lopás, de mint tudjuk, jó helyről lopni nem is olyan nagy szégyen. (Az pedig a legjobb hely! - CoVboy)"

Hero Quest 2 (#22)

"A hatodik pályáig bírtuk szuflával, de már ez is a csodával határos volt, mert állandóan elaludtunk az izgalmaktól."

Partytime! (#22)

"A lényeg úgyis az, hogy nem voltunk / vagyunk / leszünk elfogultak egyik rendezvénnyel kapcsolatban sem, mivel anyagilag egyikben sem voltunk közvetlenül érintettek. Már csak azért sem, mert egy igazán jó party megrendezésére nyilvánvalóan nem a BME auláját béreltük volna ki, hanem mondjuk a Bajor Királyi Sörözőt."

Best of

Rucz Lajossal beszélgettünk

"A CoV HQ-ban délután indult az élet, mert ha valaki belépett délelőtt 10-kor a szerkesztőségbe, akkor lehet, hogy Lacit találta a földön ruhástul, cipőstül hálózsákban, egy-egy lapzárta előtt."

Interjú Kiss "CoVboy" Lászlóval

"Én írtam a cikkeket (később az olvasók is beszálltak egy-egy rovatba), Lajos pedig intézte a bürokráciát és a számlákat - ez a számlásdi eléggé messze áll tőlem, a számlákat én elhagyni tudom, illetve ha ki kellene fizetni őket, hosszú történeteket tudok rögtönözni, hogy majd mikor fogom megtenni."

Railroad Tycoon (#17)

"Ha a második lehetőséget kapcsoljuk be, akkor a játékban csak azokért a vonatszállítmányokért fognak fizetni a városokban, amelyre a városnak szüksége van. BASIC ECONOMY esetén a városok minden kirakott áruért tejelni fognak. (Mi a szösz? Tejelni? - CoVboy)"

The secret of Monkey Island (#15)

"Ha valakinek azt mondanánk, hogy Threepwood (Guybrush Threepwood), az valószínűleg elmélázó pillantással tekintene ránk, vagy esetleg megjegyezné, hogy ez a leghülyébb név, amit valaha is hallott."

Terramex (#3)

"A kerettörténet szerint egy ronda nagy aszteroida tart pontosan a Föld felé. Ha esetleg ideérne, akkor puff! - és 1.75 valamint olvasók híján már nem is jelenik meg többet a CoV."

Linkek

CoV archívum

CoVboy rajongói topic

Commodore Világ topic

Spectrum archívum

Dreamwar
(C64 gyűjtemény)

Cov HQ
(elkezdett archívum)

Hozzászólások

Blog archívum

2008. július

2007. augusztus

2007. augusztus

2007. július

2007. június

2007. május

2007. április

2007. március

2007. február

2007. január

2006. december

2006. november