Blog  -   Commodore Világ Archívum  -   Extra  -   E-mail

 

News

Adventure/RPG

- Amiga -

Oly sok DUNGEON MASTER-t klónozó RPG után valószínűleg felüdülésképpen fog hatni a hír egy vadonatúj RPG-ről, ami erősen emlékeztet egy DUNGEON MASTER c. játékra (sőt, már egy kicsit túlzottan is). A BLACK CRYPT az Electronic Arts égisze alatt jelent meg és azzal emelkedik ki a hasonló jellegű RPG-k sorából, hogy semmivel sem emelkedik ki a hasonló jellegű RPG-k sorából. Hacsak azzal nem, hogy a falakon kívül minden vadul animál és a varázslatok esetén megint barátságos rúnák (de az is lehet, hogy Braille-írás) meredeznek a bátor játékosra, már ameddig meg nem fejti őket. (Bármikor simán kitapintom a monitoron az én szép FIRE WIND-emet... - CoVboy) Érdekesség, hogy a játék csak Amigára készült el és osztatlan sikert aratott. Legalábbis a szerzők körében, mert ők már el is kezdtek írni egy új játékot, amelynek hogy-hogy nem a fantáziadús BLACK CRYPT II. nevet adták. Szép, meg jó, de hát az EA például gondolhatna a gyarmati sorban élő Bullfrog csapatra is, akikre bizonyára ösztönző hatást tenne néhány vízjeles papírra nyomtatott '$' jel bizonyos POPULOUS 3-, vagy mondjuk POWERMONGER 2-ügyekben...

- 64, Amiga, PC -

Minden bizonnyal a PIRATES vagy a TAI PAN sikere inspirálhatta a CONQUESTADOR szerzőit arra, hogy új játékuk helyszínét a XVIII-XIX. század fordulójának cseppet sem biztonságos tengereire helyezzék. A stratégiai és kalandjátékok jellegzetességeit ötvöző játék... Ááááh, ez csak ilyen süket duma, amit itt összehordunk! Már legalább fél éves, és nem túl vidám dolog játszani vele. Csak azért írtuk ide, hogy legyen valami 64-es anyag is. Na, most jó?

- Amiga -

Heimdall screenshot
HEIMDALL Sassoon Wash And Go: "Csak levágom a hajam, és már indulok is!" (Amiga)
A Core Design neve valószínűleg rendkívül sokat mond mindazoknak, akik ismerik őket és rendkívül keveset azoknak, akik meg nem - azonkívül meg úgyis tökmindegy, hogy kinek mit mond ez név, a lényeg az, hogy egy új arcade/adventure játékot jelentettek meg HEIMDALL címmel. Az alaptörténetet a germán mondavilág nevesebb szereplői (Odin, Thor és a többiek) köré fonódó történetekből gyúrták össze a szerzők és körülbelül hasonló történetet beszél el, mint mondjuk a görögöknél Orfeusz utazása. A háttér tehát meglehetősen misztikus színezetet adna a játéknak, amennyiben nem úgy dolgozták volna fel a témát, mint mondjuk az "Erik, a viking" c. film szerzői. Az eredetileg kalandjátéknak induló történet néha egészen bizarr marhaságba csap át, és a grafika láttán kábé olyan érzése támad a játékosnak, mintha egy Asterix-képregény kellős közepébe csöppent volna. A grafikai kivitelezés a már oly sokszor bevált izometrikus 3D-módszerre épül (á la CADAVER), a történetet pedig számos ügyességi rész színesíti / monokrómosítja: néha egy vidám vaddisznót hajkurászgatunk, néha úgy toborzunk embereket, hogy egy kalodába kötött ifjú viking copfjain végzünk fodrászati beavatkozást holmi csatabárdok elhajigálásával - a többit már mindenki elképzelheti...

- Amiga -

Az Imageworks egyik programozói csoportja majd másfél éves munkát ölt egy olyan szerkesztő fejlesztésébe, amit nemes egyszerűséggel "Virtual Theatre" névre kereszteltek. Talán többet mond az, ha inkább a Sierra / Lucasfilm / Delphine triumvirátusnak oly sok sikert hozó 3D interaktív kalandjátékokhoz hasonlítjuk a szerkesztőjüket, azzal a fejlesztéssel, hogy a kommunikációs rendszer segítségével azokat a szereplőket is küldözgethetjük ide-oda a terepen, amelyeket nem a játékos irányít. A várható sorozat első terméke a fantasy-környezetben játszódó LURE OF THE TEMPTRESS, amelyben egy ifjú titán szerepében fogunk tündökölni, akit az ördögi skorlok elhurcoltak és fogságba vetettek. Vele kell kikecmeregnünk a föld alatti börtönből és közben mellesleg megszabadítani a világot egy igen derék úriembertől (ő is nagyon "ördögi" meg "gonosz" - ez általában állandó jelzője a kivégzendő szereplőknek). A rendkívül látványos grafikai kivitelezés és az egérvezérlésre alapuló kommunikációs rendszer már követelménynek számít ebben a kategóriában, tehát nem zengedezünk ódákat róla - aki befejezte a SECRET OF THE MONKEY ISLAND II-t, máris kezdheti ezt.

-Amiga, PC-

Valamikor már hírt adtunk róla, hogy az SSI-nél vadul irkálják egy bizonyos EYE OF THE BEHOLDER c. játékocska folytatását. Ez ugyan már elég ijesztően hangzott, de a fenyegetés jóval előbb vált valóra, mint számítani lehetett: a PC-sek és az 1 Megás Amigával rendelkezők már karácsony szent napján is fejbe ütögethették a szembejövő felebarátaikat valami nagyobb méretű buzogánnyal a LEGEND OF THE DARKMOON-ban. Részünkről eddig azt hittük, hogy az EOB jelentette az AD&D-játékok csúcspontját - tévedni emberi dolog... A 2. részben egy kicsit nagyobbak a dungeon-ok, egy kicsit jobban fel vannak díszítve, egy kicsit több szereplő van, egy kicsit több animáció, meg még egy kicsit több "egy kicsit". Természetesen át lehet vinni az első részben összeállított társulatot is. Legalábbis egy kicsit...

-Amiga, PC-

Szintén karácsonyi ajándék volt az RPG-rajongóknak a német Thalion legújabb műve, az AMBERSTAR. A jó öreg DUNGEON MASTER-ból már régen megismert ikonvezérlésre épülő irányítás és a rendkívül precíz grafikai kidolgozás ebben a játékkategóriában már követelménynek számít, egyébként meg mit lehet még egy RPG-ről mondani?! Ja - azt, hogy német nyelvű csacskaságokat susog a fülünkbe...

- Amiga -

Véletlenül egy újabb RPG jön a sorban, ami kivételesen nem a szokványos kivitelezésben készült, hanem azzal az izometrikus 3D-módszerrel, mint mondjuk a HERO QUEST-ek. A gyártók gondosan titokban tartották a nevüket, bár erre semmi okuk nem volt: a konvencióktól eltérő grafikai kivitelezés üdítő változatosságnak számit, már csak azért is, mert egy egészen érdekes trükk is támogatja: a terepen teljesen sötét van és a játékos fényforrása csak a közvetlen környezetét világítja meg. Nagyszerű móka, hogy a távolabb derengő sötét foltról nem lehet tudni, hogy egy kincset rejtő láda vagy mondjuk egy barátságtalan múmia, ami jól fej bevágja az arra járó vándorokat. Egyelőre ebből is csak Amiga-változat készült. Jaj, a címét majdnem elfelejtettük: SHADOWLANDS.

-Amiga, PC-

Az ULTIMA-sorozaton kívül még egy igen-igen nagy veszély fenyegeti a 16-bites szerepjátékok rajongóit: a MIGHT & MAGIC-sorozat szerzőin is kezd elhatalmasodni a megalománia. Két rész egy játékból még belül van az elviselhetőség határain, de amikor már a harmadik rész (ISLES OF TERRA) is piacra kerül, akkor már nem árt fenntartásokkal viseltetni a szerzőkkel szemben. Mentségükre legyen mondva, hogy ismét sikerült überelniük a saját maguk által felállított mércét: a komplex kalandjátékok vérmes rajongói egész biztosan vad körökbe kezdenek a nyelvükkel a szájukon, mihelyt megpillantják a néha egészen elképesztő (vagy legalábbis ebben a kategóriában meglehetősen szokatlan) grafikai megoldásokat, a nyolc figurából álló csapatot, az ikonmenükből veszedelmesen előhömpőlygő újabb ikonhegyeket, na és nem utolsósorban a felfedezésre váró dungeon-ök végeláthatatlan sorát. Isten óvjon bennünket egy negyedik résztől!

-Amiga, PC-

Az UbiSoft általában elég kellemes meglepetéseket okozott az eddigi alkotásaival és valószínűleg most sem csalódik az átlagos software-kalóz: a CELTIC LEGENDS fantasy-környezetbe viszi a kalandra (meg egy kis stratégiára) éhes játékosokat és különös ismertetőjele, hogy nem igazán hasonlítható semmilyen más játékhoz (na jó, egy picit az IRON LORD-hoz). A történet egy 23 szigetből álló helyszínen játszódik és természetesen a Rossz és a Rosszabb örökös harcán alapul: némi varázslattal és némi verekedéssel kell megszabadítanunk a világot egy Daimog névre hallgató gonosz varázsló mesterkedésétől. Vigyázat, a lamer mágusokat többnyire "mágiára" vetik...

-Amiga-

Valószínűleg nem lesz nehéz senkinek párhuzamot vonnia a kémtörténeteiről jól ismert Ken Follet legújabb, "A katedrális" c. regénye és egy szintén új hagyományos kalandjáték, a DIE KATHEDRALE között (mint a címéből kiderült, ez sem emberi nyelven kommunikál). Ha már sikerűlt párhuzamot vonni, akkor azt egyből el is lehet felejteni, mert a játék abszolút nem a regény feldolgozása, hanem egy misztikus történet, amely inkább a derék UNINVITED hangulatába ringatja a borzalmakra szomjazó játékost. A "hagyományos kalandjáték" meghatározás természetesen csak arra értendő, hogy nem Sierra-szerű '3D animated arcade / adventure'-ről van szó - a játék egyébként nagyrészt teljesen ikonvezérelt. A grafikával és a zenével ugyan nem túlzottan kapatták el a játékosokat, mindenesetre érdekes csemege lehet azoknak, akik több szót is tudnak németül annál, hogy "Bierstube".

-Amiga, PC-

Police Quest 3
POLICE QUEST 3.: Látványos unalom (PC)
Már látjuk lelki szemeink előtt a kétségbeesett kalandorokat, akik már egészen idáig elcsámcsogták magukat az újdonságok olvasgatásában - és még mindig nincs sehol egy új Sierra-játék! Óh, hát hogyne lenne: itt van például a gyönyörű POLICE QUEST III., amelyben a derék Sonny Bonds folytatja káprázatos pálya- és ámokfutását Lytton városka rendőrségének kötelékében. Természetesen az új rész is már az új VGA grafikai lehetőségekre és ikonvezérlésre épülő szerkesztővel készült, szóval csillog-villog, meg hasonlók. A játék viszont egyre unalmasabbá kezd válni: a PQ-sorozat első két része ugyan csak EGA-ra íródott és bár eléggé nélkülözte a Sierra-játékokra jellemző humort, mégis kellemes feladat volt a bonyolultabb kalandjátékok kedvelőinek. A harmadik rész tényleg gyönyörű, de úgy általában merő unalom: a harmadosztályú krimiírók által ezerszer elpuffogtatott sablonok köszönnek vissza minden részből - igaz, hogy nagyon látványosan. (Persze ez csak magánvélemény - aki szeret nyomozgatni, annak biztos tetszeni fog.) Ha már valakinek VGA-kártyás PC-je van, annak sokkal inkább ajánljuk figyelmébe a SPACE QUEST-sorozat ismét piacra dobott első részét, amelyet az új szerkesztőjükkel úgy átírtak, hogy az sem ismer rá (legalábbis a látvány alapján), akit a sors megvert az eredeti SQ1 végigjátszásának lehetőségével. Igaz ugyan, hogy Roger Wilco hányatott pályafutásának első darabja még nem oly nagy marhaság, mint mondjuk az SQ4, de már itt is szinte teljes fényében ragyog a 'Két elmebeteg fickó az Andromódáról' elborult agyveleje.

Szimulátor/Stratégia

-Amiga-

Utopia screenshot
UTÓPIA: SIM CITY négy dimenzióban (Amiga)
A HERO'S QUEST II. után egy egészen érdekes 16-bites játékkal hallatott magáról ismét a Gremlin Graphics. Az UTOPIA szereplői ugyan inkább úgy festenek, mintha egy harmadosztályú sci-fi mélyéről bukkantak volna elő, ez egy vérbeli életjáték, amelyet minden bizonnyal a boldogult emlékezetű SIM CITY (vagy SIM <egyéb>) inspirálhatott. Egy Isten háta mögötti bolygó populációjának felemelkedését leszünk hivatottak kontrollálni az életjátékoknál megszokott sablonok alapján: a különféle építkezésekkel biztosítjuk a gazdaság fejlődését és a lakosság életszínvonalának emelkedését (legalábbis kezdetben), aztán a termelés/adózás által eredményezett bevételeinkből fejleszthetjük a kolóniánkat, továbbá felfegyverkezhetünk a világűrből jövő negatív behatások (értsd: támadások) ellen. A kategóriába tartozó többi játékhoz képest újításnak számít, hogy a program az időfaktort is számításba veszi: egy nagyszabású építkezés akár hónapokig is eltarthat. A grafikai kivitelezéstől ugyan nem vagyunk túlzottan elragadtatva, de akárcsak a hasonló jellegű játékok legtöbbjénél, a JÁTÉK itt is kárpótol mindenért. Többet inkább nem mondunk róla, mert erről is egy leírás kívánkozik belőlünk. (Az utóbbi két számban már beígértetek egy évtizedre valót! - CoVboy)

-64-

Őszintén szólva, igazán jól szoktunk szórakozni a hirdetések egy részén, különös tekintettel azokra, amelyek mondjuk POPULOUS-t keresnek 64-esre (természetesen kazettára). Ha POPULOUS-t nem is, valami hasonlót azért kaptak a Kingsoft jóvoltából a 64-esek: a LORDS témáját tekintve ugyanis teljes egészében POPULOUS-lopás, de mint tudjuk, jó helyről lopni nem is olyan nagy szégyen. (Az pedig a legjobb hely! - CoVboy) A játékban két konkurens isten egyikének a szerepében fogunk tündökölni, akik különféle ikonvezérelt deus ex machinációk segítségével. Természetesen a másik kárára. A kivitelezést tekintve mondjuk nem egészen POPULOUS, de valami fekvőmén (hasonló). Meg egyébként is: a boldogság titka, hogy ha az igényeket megpróbáljuk összhangba hozni a lehetőségekkel, nemde?!

-Amiga, PC-

A RIDERS OF ROHAN két, a számítógép-rajongók között már-már fogalomnak számító névre épül: az egyik a PSS software-ház, ami a hírnevét már a nyolcvanas évek közepén megalapozta "rágógumi-stratégiáival" (másnéven "egyszerű, de nagyszerű"-módszer), a másik pedig egy Tolkien nevű úriember, akinek 'A Gyűrűk Ura' c. trilógiáját valószínűleg addig fogják még újra és újra megszámítógépesíteni, amíg csak világ a világ (vagy számítógép a számítógép). Ebben a játékban a lóháton száguldozó rohirokat vezetve fogjuk az orkokat és Szauron egyéb kreatúráit mészárolni, néha pedig egy kis arcade részbe csöppenve villogtatjuk vívótudományunkat. Tipikus PSS-játék: szórakoztató, de úgy egyébként semmi különös.

-Amiga, PC-

Nehogy valakinek hiányérzete támadjon a szimulátorrészben, egy kis Microprose: "egészen véletlenül" megint egy repülőgép-szimulátorról lesz szó. Ezt most úgy hívják, hogy KNIGHTS OF THE SKY és a hadirepülés "lovagkorába" viszi a nosztalgiázó játékosokat. A játékban berepülhetjük az I. Világháború leghíresebb vadászgépeit (szám szerint 20 darabot) éles harci bevetések közben, vagy párbajra hívhatjuk a szembenálló felek leghíresebb vadászrepülő ászait (von Richthofen, Udet, Ricken-backer, stb.). A nagyszerűen kivitelezett grafika úgy az állóképeknél, mint a terepen már szóra sem érdemes, hiszen Microprose-játékról van szó...

-64, Amiga, PC-

Stratego screenshot
Egy STRATEGOiai játék (Amiga)
Most egy kis Accolade, ami nem túl új, viszont annál jobb - STRATEGO. A név már elárulja, hogy egy stratégiáról van szó, de aki egy hagyományos tili-tolira gondol, az téved: a játék inkább egy logikai játéknak és a sakknak egy eredeti keresztezése, amelyben az a feladatunk, hogy a "bábuinkat" (kártyáinkat) mozgatva elkapjuk az ellenség "vezérét" (zászlaját). Az ellenfél kártyáit nem látjuk (le vannak fordítva) és kilétükre csak akkor derülhet fény, ha éppen támadjuk őket. A "bábuinkat" szám és ábra kombinációk jelölik, ezenkívül mindkét versenyző táborában van még egy speciális kártyatípus - a bomba (talán nem kell különösebb fantázia, hogy mindenki kitalálja maga, mit is csinálhat). Nem különösebben tündöklő grafika, de a játékhoz bőven elég - azonkívül meg egy kellemes kis agyferdítő.

-PC-

A Chris Roberts nevű úriember már több gaztettet elkövetett az Origin névre hallgató maffia égisze alatt (pl. TIMES OF LORE) és az utóbbi időben is két WING COMMANDER száradt a lelkén. A közveszélyes egyén legújabb alkotása szintén egy "parancsnok" (STRIKE COMMANDER), és témáját tekintve akár WING COMMANDER 3-nak is felfogható: egy távoli jövőben játszódó szimulátor, amelyben feltűnik minden elképzelhető rombolóeszköz, amit egy igazán elborult elme csak kitalálhat. A grafikai kivitelezés valószínűleg a '92-es játékok mércéje lesz: a játék csak 386-os, minimum 25 MHz-es gépen fut és két Mega memóriánál lesz hajlandó elindulni (a VGA-kártya természetesen nyilvánvaló). Egyébként a méretei is impozánsak: úgy usque 20 Mbyte-on talán már elfér, szóval nem valószínű, hogy Amiga-átirattal is megpróbálkoznának - vagy ha igen, akkor a lemezeket leporelló-csomagolásban jelentetik meg és a boldog vásárló száz méter hosszúságban vonszolhatja hazáig... (... és külön bonusként kap egy újonnan fejlesztett hardware-t is, ami töltényheveder-szerűen adagolja a drive-nak a lemezeket! - CoVboy)

-Amiga-

Úgy tűnik a PSS egykori 8-bites stratégiai játékainak még mindig van keresnivalója a 16-bites gépek világában - természetesen a gép adta lehetőségek kihasználásával. Ezt a megállapítást már bizonyította a WATERLOO, de akinek ez nem lett volna elég, annak ott van a GETTYSBURG is, ami az amerikai polgárháború egyik döntő csatáját dolgozza fel. Kivitelezését tekintve teljesen úgy néz ki, mint a WATERLOO, mindössze a csapatok elrendezése és száma változott. Úgy tűnik Amigán is az a veszély fenyeget, mint a régi PSS-játékok-nál: egy jól megírt szerkesztő segítségével elárasztják a szobánkat a világtörténelem leghíresebb csatáival. Mellesleg, ezt nem is tartjuk olyan rossz ötletnek...

-PC-

Az INTERCEPTOR mellett talán a jó öreg FALCON volt az első repűlőgépszimulátor, amellyel Amigánk nyergében meghódíthattuk az eget, így tehát enyhe nosztalgiába ringathatjuk magunkat, amint a Spectrum Holobyte legújabb szimulátorának nevére pillantunk: FALCON 3.0. A játék egy másfél évig tartó fejlesztés eredménye, ami valószínűleg úgy kezdődött, hogy a szerzők bevonultak egy légitámaszpontra és digitalizált képeket készítettek a legénységi WC-től kezdve az utolsó csavarig. Így tehát az új produkció még nyomokban se nagyon emlékeztet az eredetire. Aztán a képek köré írtak némi programot is, amelyben felvonul minden, amivel szimulátorban eddig csak találkozhattunk. Egy jóképű legény szerepében kezdhetjük káprázatos pályafutásunkat, aminek a nehézségi fokozatát a végletekig lehet bonyolítani azzal, hogy külön állítható a pilóták és a SAM-kilövőállások legénységének kiképzettségi szintje, a bevetett fegyverek hatékonysága, a kötelék bonyolultsága - és ha ez esetleg még nem lenne elég, akkor még egy csomó dolgot kérhetünk nehezítésnek (korlátozott üzemanyag és fegyverzet, HUD, nehézkedési erő hirtelen változásakor fellépő vörös / fekete látás, satöbbi). Nyilvánvalóan mindenki tetszés szerinti fegyverzettel repül a tetszés szerinti bevetésre (akinek egyik sem tetszik, az a szerkesztőrészben csinál magának olyat, amilyet még véletlenül sem lehet lejátszani). Maga a szimulátorrész egyébként nem annyira csicsás, mint az egész program: a grafikai kivitelezés a szokásos poligonokra épül (természetesen tetszés szerinti külső nézeti képekkel), amihez legalább egy 386-os gépet ajánlanak 25 MHz-es órajellel és lehetőleg Soundblasterrel. Két dolgot hiányolunk csak a programból: egyrészt elkelt volna még 40-50 digi kép, másrészt pedig nem lehet megadni, hogy a pilóta kezeslábasában hány fok legyen a hőmérséklet (például 70°C-nál lényegesen nehezebb lenne). Az elmondottakból kiderülhet, hogy a játék mérete mekkora lehet (egy doboz lemezre ráfér tömörítve). A fejlődés persze valószínűleg nem áll meg ezzel a néhánybyte-os kis aprósággal - őszintén reméljük, hogy a FALCON 5.0 már cserélhető 170 Megás winchesteren kerül majd forgalomba...

Menedzser/Sport

- 64, Amiga, PC -

Ha a játékújdonságok között feltűnik a Microprose neve (általában minden harmadik napon), akkor nyilvánvalóan mindenki egy újabb megaszimulatorra gondol., Most az egyszer téved, mert a MICROPROSE SOCCER után egy újabb sportjáték került náluk terítékre, nevezetesen a MICROPROSE GOLF. Az angolszász felső tízezer "sportjáról" inkább nem nyilatkozunk (lévén nem értjük, mi benne a sport), a feldolgozásáról pedig annyit, hogy a Microprose ezidáig még soha (!) nem okozott csalódást a játékfogyasztóknak: most sem. A játékot jól átültették számítógépre, lehet választani egy rakás ütő közül, a pályák természetesen össze-vissza vannak rondítva különböző terepakadályokkal, a szél ide-oda fújkálja az elütött labdát, satöbbi - ha valakit ez szórakoztat, hát lelke rajta! Viszont jó hír, hogy van 64-es változat.

-Amiga, PC-

Akinek még nem lenne elege a futballcsapatok menedzselését szimuláló tengernyi játékból és nem idegesíti a német púder, annak kellemes meglepetés volt a BUNDESLIGA-MANAGER a német Software 2000-től. Ebbe aztán belezsúfoltak mindent, ami egy ágrólszakadt menedzser mindennapjait megkeserítheti! A játékot egyébként az is kiemeli a többi közül, hogy - bár ugyan ennek a kategóriának nem a legerősebb oldala a grafikai kivitelezés - elég látványosra sikeredett.

-Amiga, PC-

Egy másik hasonló jellegű művel jelentkezett a konkurencia (Starbyte) is, amit puritán egyszerűséggel KICKER névre kereszteltek. A "hasonlóság" alatt - a "Verdammte deutsche Sprache' mellett - csak a téma értendő: a KICKER sokkal kevésbé látványos, sokkal kevésbé bonyolult, de sokkal inkább unalmas, mint a BUNDESLIGA-MANAGER. Elég szomorú, hogy mindkét játékból csak 16-bites verzió készült, pedig talán nem lett volna különösebben megerőltető egy 64-es konverziót is csinálni belőlük.

-64, Amiga, PC-

Ha már úgyis a menedzsereknél tartunk, akkor ejtsünk ismét szót az SSI-ről, ami ugyebár minden szerepjátékok atyjaként tündököl az égbolton. Természetesen most is egy ilyet kaptunk tőlük: az ULTIMATE BASEBALL-ban egy baseball-menedzser szerepét osztották ki ránk. A "HIT POINT"-okat majd a csapatunk játékosai fogják ütni, az "EXP. POINT"-okat mi szerezzük azzal, hogy a csapnivaló menedzsert kirúgják, viszont aki elég sokáig bírja a játékot (ehhez kell a sok STAMINA), az akár szintet is ugorhat (itt tévesen "osztály"-nak hívják). Ugye mindenki ért mindent? Hát ilyen egyszerű a baseball...

Elválasztó vonal

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com

Hirdetések

Cikkajánló

Populous 2 (#22)

"Szőke lány, lepedőben. Ez a két dolog már önmagában is rendkívül figyelemreméltó, de ha hozzátesszük, hogy szerintünk ez a legjobb támadó varázslat, akkor valószínűleg mindenki vad tapsikolásba is kezd. Tulajdonképpen ő is "harcos karakter", mert a pap populációját indítjuk el Helénaként, de fizikailag nem harcol. Az ellenséges populációkat maga után csalja (a települések teljes népességét kirúgja a helyéből) és ide-oda mászkál velük."

Gilded Age (#22)

"Részünkről ugyan nagyon szeretjük a tili-toli stratégiákat, meg úgy általában a stratégiákat - de ha mondjuk ez stratégiának nevezhető, akkor ez borzasztó. Az állóképek még úgy-ahogy tűrhetőek (bár a készítőiknek talán a homoklapát jobban állna a kezében, mint mondjuk egy egér), de a harc kivitelezése már bántóan ronda."

News (#22)

"Őszintén szólva, igazán jól szoktunk szórakozni a hirdetések egy részén, különös tekintettel azokra, amelyek mondjuk POPULOUS-t keresnek 64-esre (természetesen kazettára). Ha POPULOUS-t nem is, valami hasonlót azért kaptak a Kingsoft jóvoltából a 64-esek: a LORDS témáját tekintve ugyanis teljes egészében POPULOUS-lopás, de mint tudjuk, jó helyről lopni nem is olyan nagy szégyen. (Az pedig a legjobb hely! - CoVboy)"

Hero Quest 2 (#22)

"A hatodik pályáig bírtuk szuflával, de már ez is a csodával határos volt, mert állandóan elaludtunk az izgalmaktól."

Partytime! (#22)

"A lényeg úgyis az, hogy nem voltunk / vagyunk / leszünk elfogultak egyik rendezvénnyel kapcsolatban sem, mivel anyagilag egyikben sem voltunk közvetlenül érintettek. Már csak azért sem, mert egy igazán jó party megrendezésére nyilvánvalóan nem a BME auláját béreltük volna ki, hanem mondjuk a Bajor Királyi Sörözőt."

Best of

Rucz Lajossal beszélgettünk

"A CoV HQ-ban délután indult az élet, mert ha valaki belépett délelőtt 10-kor a szerkesztőségbe, akkor lehet, hogy Lacit találta a földön ruhástul, cipőstül hálózsákban, egy-egy lapzárta előtt."

Interjú Kiss "CoVboy" Lászlóval

"Én írtam a cikkeket (később az olvasók is beszálltak egy-egy rovatba), Lajos pedig intézte a bürokráciát és a számlákat - ez a számlásdi eléggé messze áll tőlem, a számlákat én elhagyni tudom, illetve ha ki kellene fizetni őket, hosszú történeteket tudok rögtönözni, hogy majd mikor fogom megtenni."

Railroad Tycoon (#17)

"Ha a második lehetőséget kapcsoljuk be, akkor a játékban csak azokért a vonatszállítmányokért fognak fizetni a városokban, amelyre a városnak szüksége van. BASIC ECONOMY esetén a városok minden kirakott áruért tejelni fognak. (Mi a szösz? Tejelni? - CoVboy)"

The secret of Monkey Island (#15)

"Ha valakinek azt mondanánk, hogy Threepwood (Guybrush Threepwood), az valószínűleg elmélázó pillantással tekintene ránk, vagy esetleg megjegyezné, hogy ez a leghülyébb név, amit valaha is hallott."

Terramex (#3)

"A kerettörténet szerint egy ronda nagy aszteroida tart pontosan a Föld felé. Ha esetleg ideérne, akkor puff! - és 1.75 valamint olvasók híján már nem is jelenik meg többet a CoV."

Linkek

CoV archívum

CoVboy rajongói topic

Commodore Világ topic

Spectrum archívum

Dreamwar
(C64 gyűjtemény)

Cov HQ
(elkezdett archívum)

Hozzászólások

Blog archívum

2008. július

2007. augusztus

2007. augusztus

2007. július

2007. június

2007. május

2007. április

2007. március

2007. február

2007. január

2006. december

2006. november